arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

تمرین مشترک هوایی ارتش و سپاه در خلیج فارس با ۲۶ هواپیما و ۵ بالگرد

جانشین معاون تبلیغات و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی گفت: به مناسبت ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس تمرین مشترک نیروی هوایی ارتش و سپاه در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان آغاز شد. سرهنگ یوسف صفی پور ادامه داد: ۹ فروند هواپیمای اف ۴، ۴ فروند میراژ، ۶ بروند سوخو ۲۲، ۴ فروند توکانو، ۳ فروند یاک ۱۲، ۳ فروند بالگرد شنوک، ۲ فروند بالگرد ۲۱۲ در این رزمایش مشترک شرکت می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین معاون تبلیغات و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی گفت: به مناسبت ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس تمرین مشترک نیروی هوایی ارتش و سپاه در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان آغاز شد.

به گزارش ایرنا سرهنگ یوسف صفی پور روز جمعه در حاشیه تمرین مشترک هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی هوایی سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این دومین تمرین مشترک هوایی ۲ نیرو در راستای آمادگی هرچه بیشتر است.
وی ادامه داد: ۹ فروند هواپیمای اف ۴، ۴ فروند میراژ، ۶ بروند سوخو ۲۲، ۴ فروند توکانو، ۳ فروند یاک ۱۲، ۳ فروند بالگرد شنوک، ۲ فروند بالگرد ۲۱۲ در این رزمایش مشترک شرکت می‌کنند.
جانشین معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا اظهارداشت: این مراسم علاوه بر نمایش قدرت، پیام صلح و دوستی برای کشور‌های دوست وهمسایه است و اگر دشمنان و استکبار چشمداشتی به مرز و بوم ایران اسلامی داشته باشند در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده دریافت خواهند کرد.
دومین تمرین هوایی به محوریت ارتش، ۳۱ شهریور به منظور نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح، صیانت از آسمان جمهوری اسلامی و بزرگداشت هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

رژه نیروی مسلح به مناسبت آغاز هفته دولت دربندرعباس
سه شنبه هفته گذشته سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز، از برگزاری رژه نیرو‌های مسلح در روز ۳۱ شهریور ماه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در بندرعباس به میزبانی سپاه و با سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف با اشاره به نمایش اقتدار و توان بازدارندگی نیرو‌های مسلح در حوزه‌های مختلف دفاعی در رژه سراسری نیرو‌های مسلح در ۳۱ شهریورماه و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس گفت: بر اساس تدبیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح، رژه نیرو‌های مسلح از سال ۱۳۹۵ همزمان با تهران در بندرعباس به میزبانی یکی از سازمان‌ها برگزار می‌شود.
وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را میزبان و مسوول برگزاری آیین رژه ۳۱ شهریورماه نیرو‌های مسلح سال جاری در بندرعباس دانست و افزود: طی این رژه، اقتدار و سیادت دریایی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و آب‌های آزاد با حضور یگان‌ها و ۶۰۰ فروند شناور‌های متنوع سنگین، سبک و پرنده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی و همچنین ده‌ها فروند جنگنده نیرو‌های هوایی ارتش و سپاه در نسل‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.
سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت ۲۰۰ فروند از شناور‌های مردمی به نمایندگی از هزاران شناور دیگر اقشار مختلف مردم منطقه در رژه را از دیگر برنامه‌های این مراسم قلمداد و بیان داشت: این مراسم صبح روز شنبه ۳۱ شهریور ماه در ساحل بندرعباس، با حضور آحاد مردم و مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری برگزار می‌شود.
سردار سرتیپ دوم پاسدار شریف با بیان اینکه در این آیین، دستاورد‌ها و توانمندی‌های دفاعی نیرو‌های مسلح در قالب یگان‌های محمول در حوزه‌های دریایی، زمینی، هوایی و پدافندی ارائه خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری این مراسم در سواحل خلیج فارس و در نزدیکی تنگه هرمز نشان خواهد داد که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای صیانت از مصالح و منافع ملی کشور، آماده عملیاتی کردن اراده نظام و ملت ایران برای مقابله با هرگونه تهدید دشمن در این منطقه راهبردی هستند.

نظرات بینندگان