arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

کرباسچی: اگر در سازمان ملل حضور نیابیم، کشور دیگری از ایران حمایت نمی‌کند / مخالفان عدم حضور رییس جمهور در سازمان ملل، با اسرائیل و عربستان، هم منطق می‌شوند

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: ایران باید در سازمان ملل حضور یابد و حرف و استدلال منطقی خود را بیان‌ کند. اگر مقامات کشورمان در سازمان ملل حضور نیابند و پاسخ اتهامات علیه ایران را ندهند، کشور دیگری از ما حمایت نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: ایران باید در سازمان ملل حضور یابد و حرف و استدلال منطقی خود را بیان‌ کند. اگر مقامات کشورمان در سازمان ملل حضور نیابند و پاسخ اتهامات علیه ایران را ندهند، کشور دیگری از ما حمایت نمی‌کند.

غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرورت حضور رییس جمهور در سازمان ملل، اظهار کرد: حضور ایران در همه مجامع بین‌المللی می‌تواند برای کشور ما مفید و موثر باشد. در مذاکرات برجام دنیا استدلال و منطق ایران را شنید و از ایران حمایت کردند که این دستاورد سیاسی و تبلیغات کمی برای کشورمان نیست.

وی همچنین با اشاره به این که اسرائیل و عربستان رقبای ایران بوده و به دنبال انزوی کشورمان هستند، خاطر نشان کرد: کسانی که معتقدند رییس جمهور به سازمان ملل نرود، هم منطق می‌شوند با اسرائیل و عربستان که برای انزوای ایران تلاش می کنند. من معتقدم که در هر مجمع یا نشست بین‌المللی که ایران بتواند حرف و استدلال خود را بیان‌ کند، باید حضور داشته باشد.

این فعال سیاسی در پاسخ به استدلال مخالفان حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل به دلیل ریاست آمریکا بر جلسه شورای امنیت، خاطر نشان کرد: در مجامع بین‌المللی که ایران حضور می‌یابد، همه حاضران که طرفداران ایران نیستند. ایران باید در سازمان ملل حضور یابد و حرف و استدلال منطقی خود را بیان‌ کند. البته این که رییس جمهور در این جلسه حضور یابد یا وزیر امور خارجه بستگی به شرایط دارد ولی مهم این است که ایران منطق خود را در سازمان ملل بیان‌ کند.

کرباسچی در پایان با بیان این که استدلال منطقی شنونده خود را در دنیا دارد، بیان‌ کرد: اگر ایران در سازمان ملل حضور نیابد و پاسخ اتهامات را ندهد، کشور دیگری از ایران حمایت نمی‌کند. کسانی که مدعی دوستی با ایران هستند، در برابر منافع کشور خود، از ایران طرفداری نمی‌کنند. بنابراین باید ایران در این مجامع بین‌المللی حضور یابد و استدلال منطقی خود را به گوش سایر کشورها برساند و پاسخ اتهامات را بدهد.

نظرات بینندگان