arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

رانش زمین در فیلیپین ۱۲ کشته و ده‌ها مفقود برجای گذاشت

فیلیپین اعلام کرد پس از ابرتوفان منگخوت برخی از مناطق این کشور دچار رانش زمین شده اند که دو حادثه زیست محیطی در این زمینه تاکنون ۱۲ نفر کشته و ده‌ها نفر مفقود در این کشور برجای گذاشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلیپین اعلام کرد پس از ابرتوفان منگخوت برخی از مناطق این کشور دچار رانش زمین شده اند که دو حادثه زیست محیطی در این زمینه تاکنون ۱۲ نفر کشته و ده‌ها نفر مفقود در این کشور برجای گذاشته است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فیلیپین در این زمینه خبر داد: ابرتوفان 'منگخوت' باران‌های سیل آسا موسوم به 'مونسون' را در این کشور تقویت کرده و بدنبال آن گزارش‌های مرتبط با رانش زمین در برخی بخش‌های عمدتا کوهستانی در این کشور و مدفون شدن مردم در زیر گل و لای را افزایش داده است.
'هری راک' سخنگوی دولت فیلیپین آمار قربانیان ابرتوفان منگخوت در شمال و مرکز این کشور، را که روز شنبه هفته جاری این کشور را با سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر در نوردید، تاکنون ۱۰۰ نفر کشته و مفقود اعلام کرد و گفت: تعداد زیادی از کشور‌ها در جهان برای ارسال کمک‌های امدادی به توفان زدگان فیلیپینی ابراز آمادگی کردند.
وی افزود: رانش زمین در بسیاری مناطق مرکزی، نقشه منطقه را دستخوش تغییر کرده و ماموران امداد و نجات سرگرم یافتن خانه‌هایی هستند که احتمالا توسط رانش زمین در زیر گل و لای مدفون شده اند.
طبق این گزارش، سیلاب ده‌ها واحد مسکونی را نیز در سر راه خود از بین برده و برآورد‌ها از میزان تلفات و خسارات در مناطق دورافتاده عملا بسیار سخت و دشوار است بنابراین امار ارائه شده از تلفات در حال افزایش است.
برآورد‌های اولیه مانیل حاکی است که حدود ۱۴۷ هزار خانواده یا بیش از نیم میلیون نفر در ۴۳۳ شهر و مناطق شهری متحمل تلفات و خسارات ناشی از ابرتوفان منگخوت شده اند.
فیلیپین به کشور توفان‌ها معروف بوده و در سال دستکم شاهد ۲۰ توفان سهمگین است که علاوه بر تلفات انسانی خسارات گسترده اقتصادی را به این کشور جنوب شرق آسیا تحمیل می‌کند.
توفان‌ها یکی از عوامل گسترش فقر اقتصادی در مناطق توفان خیز فیلیپین ذکر شده اند.

نظرات بینندگان