arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

ترامپ: شاید اوباما در خروج سرباز‌ان آمریکایی از منطقه اشتباه کرده باشد اما بزرگترین اشتباه تاریخ آمریکا، «ورود به خاورمیانه به دستور جورج بوش پسر» بود

دونالد ترامپ اذعان کرد دخالت نظامی آمریکا در خاورمیانه که بنا به دستور جورج بوش پسر رئیس جمهوری اسبق این کشور و از هم حزبی‌های خود ترامپ صورت گرفت، بزرگترین اشتباه تاریخ آمریکا بوده است. وی افزود: شاید اوباما در خروج (سرباز‌های آمریکایی از منطقه) اشتباه کرده باشد، ولی به نظر من ورود (به خاورمیانه) بزرگترین اشتباه تاریخ کشورمان بود. وی در تشریح اشتباه خواندن این اقدام بوش گفت: ما ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم. ۷ تریلیون دلار و میلیون‌ها قربانی. من حساب هر دو طرف را دارم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ اذعان کرد دخالت نظامی آمریکا در خاورمیانه که بنا به دستور جورج بوش پسر رئیس جمهوری اسبق این کشور و از هم حزبی‌های خود ترامپ صورت گرفت، بزرگترین اشتباه تاریخ آمریکا بوده است.

دونالد ترامپ چهارشنبه (۲۸ شهریور) در گفت و گویی با 'هیل تی وی' گفت: بدترین اشتباه تاریخ کشور ما ورود به خاورمیانه به وسیله رئیس جمهور بوش بود.

وی افزود: شاید اوباما در خروج (سرباز‌های آمریکایی از منطقه) اشتباه کرده باشد، ولی به نظر من ورود (به خاورمیانه) بزرگترین اشتباه تاریخ کشورمان بود.

وی در تشریح اشتباه خواندن این اقدام بوش گفت: ما ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم. ۷ تریلیون دلار و میلیون‌ها قربانی. من حساب هر دو طرف را دارم.

به گزارش ایرنا، واشنگتن به بهانه مبارزه با تروریسم و پس از حوادث ۱۱ سپتامبر، در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ به ترتیب وارد جنگ با افغانستان و عراق شد و با اشغال این دو کشور زیرساخت‌های حیاتی آن‌ها را تخریب نمود و میلیون‌ها کشته و مجروح و جنگزده به این کشور‌ها تحمیل کرد.

آمریکا هم اکنون نیز در سوریه مداخله غیرقانونی نظامی داشته و با تصرف بخش‌هایی از آن کشور از برخی گروه‌های تروریستی مخالف دولت حمایت می‌نماید.

نظرات بینندگان