arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

علم‌الهدی: اگر بشر گوسفند شود، فقط بخورد، بچرد و لذت ببرد، گوشت او را هم مستکبری که چوب به دست، بالای سرش ایستاده، استفاده می‌کند

علم‌الهدی با بیان اینکه استکبار ۴۰ سال شاهد نظام انقلابی ما است، تأکید کرد: تا روزی که این امت، امت حسینی است استکبار نکبت‌زده، خوار و ذلیل است و روزی که امت یزیدی، اموی و بنی‌امیه شوند مثل گله‌ای گوسفند شده که بالا سر آن‌ها یک گردن گلفت مثل یک چوپان با چوب‌دستی که آمریکا به دستش داده، حکومت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علم‌الهدی: اگر مردم گوسفند شوند، فقط بخورند، بچرند و لذت ببرند، گوشت آنها را هم مستکبری که چوب به دست، بالای سرشان ایستاده، استفاده می‌کند

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه کارنامه ۴۰ ساله استکبارستیزی ملت ایران از نشانه‌های پیروزی سیدالشهدا (ع) است، گفت: جمعیتی امروز که در این نظام با استکبار جهانی می‌جنگد همان جمعیت کربلا و استکبارجهانی همان جمعیت ۱۲۰ هزار نفری یزید است و همان‌گونه که در جنگ نظامی شکست‌شان دادیم، امروز هم که سفره ما را هدف گرفته‌اند شکست‌شان می‌دهیم.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی، در دهمین روز محرم‌الحرام در جمع عزاداران عاشورای حسینی با اشاره به اینکه سیدالشهدا (ع) در با ۱۲۰ نفر در مقابل ۱۲۰ هزار نفر جنگیدند و با وجود کشته شدن خود و تمام یارانشان، پیروز شدند، اظهار کرد: انقلاب امام حسین (ع) انقلاب پیروز است و یزیدیان با همه کشتار‌ها و سرکوب‌گری‌ها، با همه عِده و عُده قدرتی که در سرکوب وجود مقدس اباعدالله (ع) و یارانش داشت، شکست خورده‌اند.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه ما می‌توانیم به دنیا این موضوع را ثابت کنیم، تصریح کرد: در برابر این منطق که امام حسین (ع) پیروز و دشمن امام شکست خورده است باید ملاک و مدرکی که دنیای امروز بپسندد و با تحلیل‌ها در دکترین سیاسی قابل باور باشد، نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسأله قیام امام حسین (ع) مقابله با یک جریان حاکم مجهز به تمام سلاح‌های مرگبار آن روز نبود بلکه قیام در برابر انحراف ملت‌ها بوده است، عنوان کرد: اباعبدالله (ع) اصل انگیزه قیام‌شان را اصلاح امت جدشان مطرح کرده‌اند پس اینگونه برداشت می‌شود مشکل در امّت بود نه فقط در جریان ظالم و مستکبرحاکم. اگر ملت اشکال نداشت، جریان ناپاک و ظالم بر سرنوشت اسلام و مقدرات دین مسلط نمی‌شد که با حجت خدا آنگونه رفتار کند.

لشکر یزید گوسفندانی تحت سلطه بودند نه سپاهی نظامی

علم‌الهدی با بیان اینکه هدف از عزاداری‌های حسینی درک ماهیت واقعه عاشورا است، خاطرنشان کرد: عزاداری‌های ما صرفا برای مظلومیت‌های گذشته و مصائب دلخراشی که در تاریخ افتاده و امروز هم وجود دارد، نیست بلکه تمام موضوعیت عزاداری‌های ما برای این است که بدانیم در عاشورا چه شد و ما امروز باید چکار کنیم؟

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آن جمعیت ۱۲۰ هزار نفری که با امام حسین (ع) جنگید یک سپاه نظام مجهز نظامی نبود بلکه مردم عادی از اقشار مختلف زن و مرد، بقال، بزار، زارع و کشاورز بودند که به جنگ امام حسین (ع) آمده بودند، هدف امام اصلاح این امت بود؛ مردمی که فقط یک مسأله برای آن‌ها مطرح بود که چگونه بدون دردسر زندگی کنند و دنبال امنیتی بودند که در سایه آن فقط بخورند و بخوابند.

علم‌الهدی متذکر شد: چنین فردی که دیگر آدم نیست، گوسفندان به دنبال زمین برای چرا می‌گردند تا از گرگ در امان باشند، اما تحت فرمان چوپان، زیر نظر چوپان پرویده می‌شوند و گوشت آن‌ها را هم چوپان استفاده کند.

امام جمعه مشهد افزود: اگر روزی بشر گوسفند شود و زندگی برایش فقط یک زمین چرا که فقط در سایه یک آرامش، بخورد، بچرد، لذت ببرد...، گوشت آن را مستکبری که چوب به دست بالای سر آن ایستاده، استفاده می‌کند.

کارنامه ۴۰ ساله انقلاب؛ نشانی از پیروی سیدالشهدا

وی با بیان اینکه قصد امام حسین (ع) اصلاح چنین امتی بود، عنوان کرد: از زمانی که سیدالشهدا (ع) به شهادت رسید‌ه‌اند تا به امروز، انقلاب‌های بسیار در امت‌ها به وجود آمده است. چنانکه امام راحل (ره) در سال ۵۷ فرمودند: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است و هنوز ماه صفر تمام نشده بود که مردم نظام ستم‌شاهی را ساقط کردند و به خاک نشاندند، ۴۰ هزار مستشار آمریکایی را مثل عناصر لچک به سر از این کشور بیرون کردند، این همان تأثیر کربلا و نشان پیروزی سیدالشهدا (ع) است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امام حسین (ع) در طول تاریخ امت‌ها را اصلاح کردند، پس امام حسین (ع) با وجود آن کشتار‌های بسیار، آزار و اذیت اهل بیت، اسارت خاندان‌شان شکست‌خورده نیستند، چون به هدف‌شان یعنی اصلاح امت رسیدند.

وی با بیان اینکه استکبار ۴۰ سال شاهد نظام انقلابی ما است، تأکید کرد: تا روزی که این امت، امت حسینی است استکبار نکبت‌زده، خوار و ذلیل است و روزی که امت یزیدی، اموی و بنی‌امیه شوند مثل گله‌ای گوسفند شده که بالا سر آن‌ها یک گردن گلفت مثل یک چوپان با چوب‌دستی که آمریکا به دستش داده، حکومت می‌کند.

علم‌الهدی تصریح کرد: نشان پیروزی سیدالشهدا (ع) کارنامه ۴۰ ساله استکبارستیزی یک امت حسینی در برابر استکباری که بر دنیا مسلط بود و امروز ذلیل و خوار شده، است و امروز هیچ گوشه دنیا نیست که پرچم آمریکا را آتش نزند و هیچ گوشه دنیا نیست که نگوید «مرگ بر آمریکا».

پیروزی و شکست در پایان مشخص می‌شود / عاشورا پایان قیام سیدالشهدا نبود

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه پیروزی و شکست در پایان مشخص می‌شود، عنوان کرد: نتیجه حرکتی که امام حسین (ع) سال ۶۱ شروع کردند، در ادامه باید دید که پیروز شده یا شکست‌خورده‌اند؛ «یاحسین (ع)» گفتن‌ها و عزاداری‌های تاسوعا و عاشورای مردم بر این مسأله دلالت می‌کند که کربلا ادامه دارد، «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» روایت یا کلام معصوم نیست، تجربه تاریخ است که همه‌زمان‌ها شد عاشورا و همه مکان‌ها شد کربلا.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: امروز نیز همان‌گونه است؛ لشکر یزید یک طرف و طرف دیگر جبهه حسینی مقابل استکبار جهانی و یزید، که هر چه می‌گذرد این لشکر و سرزمین بزرگتر می‌شود؛ جمعیت ۱۲۰ نفره در برابر ۱۲۰ هزار نفر به جمعیت چند ده میلیونی در مقابل جریان استکباری که جهان را گرفته مبدل می‌شود و با همان نسبت در حال مبارزه با هم هستند.

علم‌الهدی با بیان اینکه جمعیتی که در این نظام امروز با استکبار جهانی می‌جنگد همان جمعیت کربلاست و استکبارجهانی همان ۱۲۰ هزار نفر با همان قدرت است، تصریح کرد: دنیا به ما هجوم آورده، ولی ما با توطئه‌ها مبارزه می‌کنیم و همان‌گونه که در جنگ نظامی شکست‌شان دادیم، امروز هم که سفره ما را هدف گرفته‌اند شکست‌شان می‌دهیم در واقع این همان روز و همان مکان است و در طول تاریخ کربلا همچنان ادامه دارد.

نظرات بینندگان