arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

ائتلاف مقتدی صدر: عادل عبدالمهدی تمامی شروط نخست‌وزیری را دارد

ایمن الشمری، از رهبران ائتلاف سائرون با ریاست مقتدی صدر گفت: اسامی زیادی برای پست نخست‌وزیری مطرح شده است که از جمله آن‌ها عادل عبدالمهدی، وزیر نفت سابق است اما موضوع انتخاب وی هنوز نهایی نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ائتلاف سائرون عراق اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، تمامی شروط را برای تصدی پست نخست‌وزیری دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق نیوز، ایمن الشمری، از رهبران ائتلاف سائرون با ریاست مقتدی صدر گفت: اسامی زیادی برای پست نخست‌وزیری مطرح شده است که از جمله آن‌ها عادل عبدالمهدی، وزیر نفت سابق است اما موضوع انتخاب وی هنوز نهایی نشده است.

وی گفت: عبدالمهدی نزدیکترین نامزد به پست نخست‌وزیری است چراکه با تمامی گروه‌های سیاسی ارتباط دارد و تمامی ویژگی‌هایی را که مرجعیت دینی بر داشتن آن‌ها تأکید کرده بود، دارد. همچنین بیشتر شروطی را که مقتدی صدر اعلام کرده بود درباره وی مطابقت می‌کند. از جمله این شروط این است که نخست‌وزیر فردی مستقل باشد و هیچ‌گونه گروه مسلحی نداشته باشد. عبدالمهدی این ویژگی‌ها را دارد و درنتیجه برای نخست‌وزیری مناسب‌ترین گزینه است.

عادل عبدالمهدی وزیر دارایی در دولت موقت عراق بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ بود. بین ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ نیز معاون رئیس‌جمهور بود. آخرین پستی که وی داشت وزارت نفت بود که در مارس ۲۰۱۶ از این پست استعفا داد.

نظرات بینندگان