arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

ترامپ: شورای امنیت به ریاست من درباره ایران جلسه تشکیل می‌دهد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل هفته آینده نشستی با موضوع ایران برگزار می‌کند و ترامپ ریاست این جلسه را بر عهده خواهد داشت. نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل هفته آینده آغاز می‌شود و به همین دلیل ترامپ هم که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، در این نهاد حضور خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته آینده در نشستی به ریاست او، مباحث مربوط به ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل هفته آینده نشستی با موضوع ایران برگزار می‌کند و ترامپ ریاست این جلسه را بر عهده خواهد داشت.

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل هفته آینده آغاز می‌شود و به همین دلیل ترامپ هم که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، در این نهاد حضور خواهد داشت.

دو هفته پیش اعلام شد که ترامپ قرار است نشستی با موضوع ایران را در شورای امنیت برگزار کند، اما بعدا رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که مقام‌های دولت ترامپ از بیم منزوی شدن او در جلسه شورای امنیت، موضوع نشست را گسترده‌تر کرده و دستور کار را از ایران به بحث منع اشاعه اتمی تغییر داده‌اند.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل هم دیشب اعلام کرد که موضوع نشست آتی شورای امنیت منع اشاعه اتمی خواهد بود.

بر اساس قوانین سازمان ملل، در صورتی که یک کشور موضوع بحث شورای امنیت باشد، نماینده آن کشور می‌تواند در نشست حضور داشته باشد. به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» نگرانی مقام‌های آمریکایی این است که اظهارات ترامپ با پاسخ مقام‌های ایرانی که ممکن است در نشست شرکت کنند، مواجه شود.

ترامپ اردیبهشت ماه امسال از توافق هسته‌ای خارج شد و دستور احیای تحریم‌های ایران را صادر کرد. این اقدام او با مخالف اغلب کشورهای جهان مواجه شده و انتظار می‌رود در جلسه شورای امنیت هم اعضای دیگر از این تصمیم واشنگتن انتقاد کنند. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هفته گذشته در واکنش به تصمیم آمریکا برای برگزاری نشست درباره ایران، گفت امیدوار است که آمریکا در این نشست درباره میزان پایبندی‌اش به قطعنامه ۲۲۳۱ توضیح دهد، چراکه در حال حاضر تنها یک قطعنامه مرتبط با ایران وجود دارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان