arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

لاوروف: روسیه و ترکیه درباره مرز‌های محدوده غیرنظامی ادلب توافق کردند / این تفاهم نامه تهدیدی برای تمامیت ارضی سوریه ندارد

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: این کشور و ترکیه درباره مرز‌های منطقه غیرنظامی ادلب که در چارچوب تفاهم نامه‌ای بین دو کشور ایجاد می‌شود، توافق کردند. وی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه هیچ تهدیدی برای تمامیت ارضی کشور سوریه ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: این کشور و ترکیه درباره مرز‌های منطقه غیرنظامی ادلب که در چارچوب تفاهم نامه‌ای بین دو کشور ایجاد می‌شود، توافق کردند.

به گزارش ایرنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ایگور سرناداک» وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین که از شبکه روسی ار. ب. کا پخش می‌شد، گفت: روسیه و ترکیه روز پنجشنبه در مورد مرز‌های محدوده غیرنظامی در ادلب به توافق رسیدند.
وی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه هیچ تهدیدی برای تمامیت ارضی کشور سوریه ندارد.
وزیر خارجه روسیه هدف این تفاهم نامه را ریشه کن کردن تهدید تروریستی خواند و افزود: این گام موقتی و بینابینی است، زیرا صرفا محدوده غیرنظامی ایجاد می‌شود.
به گزارش ایرنا، 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه و 'رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای وی در سوچی به توافقاتی درباره صلح در استان ادلب رسیدند و یادداشت تفاهم را درباره تثبیت وضعیت در مناطق کاهش تنش در ادلب امضا کردند.
پوتین در مراسم امضای این یادداشت تفاهم گفت: تصمیم گرفتیم تا روز ۱۵ ماه اکتبر (۲۳ مهر) در امتداد خطوط حائل بین معارضان مسلح سوری و ارتش سوریه محدوده غیرنظامی به عمق ۱۵-۲۰ کیلومتر ایجاد کنیم.
رییس جمهوری روسیه یادآورشد که این محدوده را واحد‌های گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه کنترل خواهند کرد.
اردوغان نیز با تاکید بر حضور نیرو‌های ترکیه‌ای در کنار روس‌ها در این منطقه بر توافق دو کشور درباره نابودی گروه‌های تروریستی در استان ادلب تاکید کرد.

نظرات بینندگان