arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

۲ عامل آتش سوزی تالاب هورالعظیم، حین آتش زدن نیزار‌ها دستگیر شدند

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به آتش سوزی در بخشی از تالاب هورالعظیم در ایران گفت: ۲ عامل این آتش سوزی ظهر جمعه در حین آتش زدن نیزار‌های تالاب دستگیر شدند. وی افزود: با توجه به گزارش فرماندار این شهرستان و عمدی بودن آتش سوزی ۲ نفر راکب موتور سوار که عامل این آتش سوزی بودند دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به آتش سوزی در بخشی از تالاب هورالعظیم در ایران گفت: ۲ عامل این آتش سوزی ظهر جمعه در حین آتش زدن نیزار‌های تالاب دستگیر شدند.

کیامرث حاجی زاده روز جمعه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: صبح امروز بخشی از تالاب هورالعظیم در نزدیکی جاده زهیریه دچار آتش سوزی شد.
وی افزود: با توجه به گزارش فرماندار این شهرستان و عمدی بودن آتش سوزی ۲ نفر راکب موتور سوار که عامل این آتش سوزی بودند دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: همزمان کلیه امکانات برای مهار این آتش سوزی بسیج شد و هم اکنون در حال مهار آتش هستند.
بیش از ۲ هزار هکتار از بخش ایرانی تالاب هورالعظیم نیز در ماه‌های اخیر دچار آتش سوزی شد.
از اوایل تیرماه امسال نیز آتش سوزی هورالعظیم در خاک عراق آغاز شده است و همچنان با گذشت بیش از ۷۰ روز ادامه دارد.
هورالعظیم، آخرین بازمانده تالاب‌های بین النهرین در جنوب غربی کشور در خوزستان قرار دارد. یک سوم این تالاب در ایران و دو سوم در عراق واقع شده است. تابستان امسال هیچ آبی از کرخه وارد هورالعظیم نشده است.

نظرات بینندگان