arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

واکنش قاسمی به اظهارات همتای آمریکایی خود: عراق این فضاسازی‌های بی‌ربط را باور نخواهند کرد / ناچارم با سخنان ترامپ تا حدی موافق باشم که آمریکا با ورود به منطقه، دچار یک خطای راهبردی شده

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای همتای آمریکایی اش علیه ایران گفت: مقامات واشنگتن برای خلاصی از آثار اقدامات مذموم و ناشیانه خود دست به فرافکنی های تکراری، مضحک و مشکوک می زنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای همتای آمریکایی اش علیه ایران گفت: مقامات واشنگتن برای خلاصی از آثار اقدامات مذموم و ناشیانه خود دست به فرافکنی های تکراری، مضحک و مشکوک می زنند.

«بهرام قاسمی» روز جمعه در پاسخ به ایرنا در مورد اظهارات «هدر نائورت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا و ادعای وی درباره مسئول شناختن ایران در حمله به مراکز آمریکایی در عراق گفت: ظاهرا مقامات آمریکایی نمی توانند از عادات تکراری و بیان اتهامات و سخنان بی اساس خود در مورد جمهوری اسلامی خلاصی یابند و همچنان به تکرار سخنان بی پایه و اساس و اصولا سیاست فرار رو به جلو ادامه می دهند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: بعد از حمله اخیر عناصر و گروه های مزدور وابسته به آنان به سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره که در شرایط خاص داخلی و در فرایند انتخاب دولت جدید در بغداد صورت پذیرفت، تمامی شواهد از یک طراحی پیچیده برای تخریب روابط تهران - بغداد و دو ملت همسایه حکایت می کند و در چنین شرایطی شاهد اتهام زنی مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

«هدر نائورت» سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه بار دیگر ایران را متهم کرد که مسئول حملات اخیر به مراکز آمریکایی در عراق است و هشدار داد که اگر خطری متوجه شهروندان آمریکایی در عراق بشود٬ ایران را مقصر خواهد دانست.

قاسمی تصریح کرد: مقامات آمریکایی با تکرار اظهارات خالی از سند و مدرک، و وارد کردن اتهامات و ایجاد جنگ روانی در مورد اماکن دیپلماتیک خود در کشور عراق، اینک برای خلاصی از آثار اقدامات مذموم و ناشیانه خود دست به این گونه تبلیغات و فرافکنی های مضحک و مشکوک می زنند.

قاسمی افزود: ملت بزرگ عراق و تمامی گروه های سیاسی آن کشور از نقش سازنده ایران در کمک و مساعدت برای مبارزه با تروریسم و خشونت طلبان مزدور طی سال هایی که این کشور درگیر تروریست های افراط گرای ساخته و پرداخته قدرت های فرامنطقه ای و کانون های مشخص منطقه ای بود، آگاهی کامل دارند و این گونه فضا سازی های بی ربط را باور نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: من ناچارم در اینجا با سخنان اخیر آقای ترامپ تا حدی موافق باشم که ایالات متحده با ورود نامشروع خود به این منطقه از دهه های پیش دچار یک خطای راهبردی شده است.

وی گفت: البته درست است که این ضرب المثل «ترک عادت موجب بیماری است» در ایران ما رایج است و بکار برده می شود، اما توصیه من به دولت مردان آمریکایی این است که بخش دوم آن راهم با دقت مورد توجه قرار دهند؛ ترک عادت موجب بیماری است ،«اما حتما دشوار نیست» و بهتر است در مورد ایران و ایرانی به «دشوار نبودن ترک این عادات» بیشتر بیاندیشند؛ بی شک سودمندی آن بسیار است.

نظرات بینندگان