arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

ترکیه: محدوده منطقه عاری از سلاح در ادلب سوریه مشخص شد / تا ۲۳ مهر تروریست‌ها باید همراه با سلاح‌های سنگین خود از ادلب خارج شوند / منطقه پاکسازی شده ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر وسعت خواهد داشت

وزارت دفاع ترکیه با صدور اطلاعیه‌ای از مشخص شدن مرز‌های منطقه غیرنظامی (عاری از سلاح) در ادلب سوریه در نتیجه مذاکرات سه روزه مقام‌هایی ترک و روس در مورد نحوه اجرای توافق سوچی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در نشست مقام‌های آنکارا و مسکو، محدوده منطقه عاری از سلاح در ادلب سوریه مشخص شده است.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع ترکیه با صدور اطلاعیه‌ای از مشخص شدن مرز‌های منطقه غیرنظامی (عاری از سلاح) در ادلب سوریه در نتیجه مذاکرات سه روزه مقام‌هایی ترک و روس در مورد نحوه اجرای توافق سوچی خبر داد.
خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که مقام‌های آنکارا و مسکو با توجه به ساختار جغرافیایی و مناطق مسکونی ادلب، محدوده منطقه عاری از سلاح در استان ادلب را تعیین کرده اند.
این رسانه ترکیه‌ای همچنین مدعی شد که اقدام‌های مورد نظر آنکارا و مسکو برای خلع سلاح در ادلب مطابق با توافق دو کشور دنبال و انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین همتای روسی وی روز دوشنبه در سوچی درباره ادلب دیدار و در گفت: وگویی مشترک اعلام کردند تا روز ۱۵ ماه اکتبر (۲۳ مهر) در امتداد خطوط حائل بین معارضان مسلح سوری و ارتش سوریه (در ادلب)، محدوده غیرنظامی (عاری از سلاح) به عمق ۱۵-۲۰ کیلومتر ایجاد می‌شود و این محدوده را واحد‌های گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه کنترل خواهند کرد.
ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز افزود که تا ۱۵ اکتبر (۲۳ مهرماه) باید تروریست‌ها همراه با سلاح‌های سنگین خود از ادلب خارج شوند.
وی از هماهنگی و آغاز فعالیت سازمان اطلاعات ملی، نیرو‌های مسلح و نیرو‌های ویژه ترکیه با نظامیان و طرف‌های روس برای ایجاد یک منطقه پاکسازی شده از سلاح به وسعت ۱۵ الی ۲۰ کیلومتری در ادلب خبر داد.
کالین با تاکید بر 'یافتن راه حل برای خروج یا خنثی سازی عناصر تروریست و خلع سلاح آن‌ها در ادلب با همکاری روسیه' تاکید کرد و افزود: ۱۲ پایگاه دیده بانی و نظارتی ارتش ترکیه نیز در منطقه کاهش تنش ادلب و برخی مناطق دیگر از نظر تجهیزات و نیرو تقویت خواهد شد.

نظرات بینندگان