arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

شمار قربانیان درگیری های لیبی به 96 تن رسید

وزارت بهداشت لیبی اعلام کرد که درگیری های طرابلس که از حدود یک ماه پیش آغاز شده، تاکنون 96 کشته به جا گذاشته است. بر اساس این بیانیه طی این مدت 17 نفر مفقود شده اند و هنوز از سرنوشت آن ها خبری نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمار قربانیان درگیری های لیبی به 96 تن رسیدوزارت بهداشت لیبی اعلام کرد که درگیری های طرابلس که از حدود یک ماه پیش آغاز شده، تاکنون 96 کشته به جا گذاشته است.

به گزارشایرنا، اداره امور زخمی شدگان وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه ای در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد، از حدود یک ماه پیش 96 نفر در پایتخت لیبی کشته شده و 444 تن نیز زخمی شده اند که زخم های 138 نفر سطحی و زخم های 306 نفر نیز جدی و خطرناک بوده است.
بر اساس این بیانیه طی این مدت 17 نفر مفقود شده اند و هنوز از سرنوشت آن ها خبری نیست.
وزارت بهداشت دولت وفاق لیبی دیروز پنجشنبه را یکی از خونین ترین روزها در پایتخت دانست و اعلام کرد فقط در این روز 11 نفر شامل پنج غیر نظامی، سه کارگر خارجی و سه نظامی کشته و 33 نفر نیز زخمی شدند.
کمیته بین المللی صلیب سرخ روز جمعه، اوضاع در لیبی را فاجعه بار توصیف و اعلام کرد فروپاشی اقتصاد و از بین رفتن زیرساخت های آن باعث شده است زندگی در این کشور غیر ممکن شود.
صلیب سرخ در بیانیه ای در صفحه خود در توییتر اعلام کرد، درگیری ها در لیبی به صورت پیوسته ادامه دارد و این درگیری ها طی هفت سال گذشته باعث شده است زیر ساخت های این کشور از بین برود و 500 هزار نفر خانه های خود را ترک کنند.
از سوی دیگر ژنرال «خلیفه حفتر » فرمانده نیروهای نظامی موسوم به ارتش لیبی تحت حمایت دولت شرق تهدید کرد به زودی نیروهای تحت فرمان او به سمت طرابلس حرکت می کنند.
پایتخت لیبی به ویژه بخش های جنوبی آن از حدود یک ماه پیش شاهد درگیری های سختی بوده است و طرف های درگیر به وسیله سلاح های سبک، نیمه سنگین و سنگین مواضع هم را هدف قرار می دادند. 18شهریور با میانجی گری هیات پشتیبانی سازمان ملل در لیبی آتش بس در طرابلس برقرار شد و براساس آن قرار بود طرف های درگیر از درگیری های مسلحانه خودداری کنند اما با توجه به اینکه هیچ یک از طرف های درگیر حاضر نشدند سلاح های سنگین را از شهر خارج کنند، احتمال ازسرگیری درگیری ها بعید نبود و البته چند روز پس از آن درگیری ها از سر گرفته شد.
لیبی از زمان سرنگونی نظام سرهنگ «معمر قذافی» در سال 2011 با مشکل هرج و مرج و بی ثباتی روبه رو است. اکنون دو دولت شامل دولت 'وفاق ملی' به ریاست 'السراج' در طرابلس که موردحمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد.
پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.

نظرات بینندگان