arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

یک میلیون و ۴۳۶ هزار کلاس اولی فردا به مدرسه می‌روند/ وجود ۲۰۲ مدرسه دارای یک دانش‌آموز در کشور

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کشور ۲۰۲ مدرسه دارای یک دانش‌آموز و ۵۰۰ مدرسه دارای ۲ دانش‌آموز هستند، گفت: فردا یک میلیون و ۴۳۶ هزار کلاس اولی به مدرسه می‌روند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک میلیون و ۴۳۶ هزار کلاس اولی فردا به مدرسه می‌روند/ وجود ۲۰۲ مدرسه دارای یک دانش‌آموز در کشوررضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه گفت‌وگوی خبری ۱۸:۳۰ شبکه خبر اظهار کرد: فردا یک میلیون و ۴۳۶ هزار دانش آموز کلاس اولی به مدرسه می‌روند و مراسم رسمی آن ساعت ۸ صبح با حضور وزیر آموزش و پرورش در دبستان پسرانه شهید امیری کیا در منطقه ۱۲ تهران برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه شاهد افزایش تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی هستیم، گفت: هنوز تعداد نهایی ثبت‌نام‌ها را احصا نکردیم. 

حکیم‌زاده با اشاره به توصیه به مدیران مدارس مبنی بر اینکه مراسم شکوفه‌ها کمتر از یک ساعت باشد، افزود: با توجه به اینکه نوآموزان و نونهالان سن کمی دارند و اولین روز مدرسه را تجربه می‌کنند و نباید خسته شوند، بهتر است مراسم ورود کلاس اولی‌ها کوتاه باشد.

وی در خصوص وضعیت نیروی انسانی در دوره دبستان اظهار کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شده است، تمام کلاس‌های درس را در سال تحصیلی جدید با معلم شروع خواهیم کرد البته به این معنا نیست که به اندازه کافی معلم داریم.

 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۹ هزار و ۸۷۴ کلاس چند پایه در مدارس کشور داریم، افزود: استاندارد تراکم کلاس درس ۲۶ نفر است و ما با این میزان فاصله داریم.

 وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعدادی از معلمان طی سال‌های آینده بازنشسته می‌شوند برآوردی انجام شده است و به سازمان امور استخدامی ارائه کرده‌ایم و برای ما بسیار مهم است که نیروی متخصص با تحصیلات مرتبط جذب دوره ابتدایی شود.

حکیم زاده ادامه داد: خوشبختانه با تأکید وزیر آموزش و پرورش، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزایش یافته است و ضمن اینکه تلاش داریم از افراد متخصص سایر دانشگاه که تحصیلات مرتبط دارند پس از طی دوره آموزش در دانشگاه فرهنگیان به کار گیری کنیم که در صورت اخذ مجوز انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: آمار و اطلاعات بازماندگان تحصیل هنوز به طور کامل ثبت نشده است و پس از پایان مهرماه به نتیجه نهایی می رسیم اما بخشی از بازمانده از تحصیل به مهاجرت و جابجایی خانواده ها و برخی به مسائلی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باز می‌گرد.

وی در خصوص تعداد مدارس ابتدایی کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۶۳ هزار مدرسه ابتدایی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و ۲۰۲ مدرسه دارای یک دانش‌آموز و ۵۰۰ مدرسه دارای ۲ دانش‌آموز داریم.

حکیم زاده درباره جایگزینی تکالیف مهارت محور به جای مشق شب گفت: این طرح در کلاس‌های درسی که داری تراکم بین ۱۶ تا ۲۵ نفر است و در برخی مناطق اجرا می‌شود و هدف آن است که دانش‌آموزان تکالیف درسی را به خانه نبرند بلکه در مدرسه زیر نظر معلم انجام دهند و در ساعت‌های بیرون از مدرس، فعالیت های مهارت محور و منطبق با مهارت های زندگی را با کمک والدین خود انجام دهند.

 وی در خصوص برنامه ویژه مدارس اظهار کرد: این طرح برای دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم اجرا می‌شود و ۲ ساعت از زمان آموزش بر اساس سند تحول بنیادین با مسؤولیت مدارس اجرا می‌شود که بر اساس نیازها و شرایط و با هماهنگی شورای راهبری مدرسه انجام خواهد شد.

 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح شهاب، گفت: این طرح از پایه چهارم شروع شده است و به دوره اول متوسطه تعمیم داده شده است و امیدواریم استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف شناسایی و شکوفا شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان