arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

وزیر خارجه آمریکا: به حمله نیروهای وابسته به ایران پاسخ مستقیم می‌دهیم

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که واشنگتن در برابر هر حمله‌ای از سوی تهران علیه منافع آمریکا، حتی اگر با استفاده از نیروهای نیابتی آن باشد، اقدامی مستقیم انجام خواهد داد. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت: «ما به جمهوری اسلامی ایران گفته‌ایم که استفاده از نیروهای وابسته برای حمله منافع آمریکا، ما را از پاسخ به کنشگر اصلی باز نمی‌دارد ... ما به ایران اجازه نمی‌دهیم ایران با استفاده از نیروهای وابسته به خود به منافع آمریکا حمله کند. ایران برای این حوادث مسئول خواهد بود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آمریکا: به حمله نیروهای وابسته به ایران پاسخ مستقیم می‌دهیموزیر خارجه آمریکا می‌گوید که واشنگتن در برابر هر حمله‌ای از سوی تهران علیه منافع آمریکا، حتی اگر با استفاده از نیروهای نیابتی آن باشد،   اقدامی مستقیم انجام خواهد داد.
مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت: «ما به جمهوری اسلامی ایران گفته‌ایم که استفاده از نیروهای وابسته برای حمله منافع آمریکا، ما را از پاسخ به کنشگر اصلی باز نمی‌دارد ... ما به ایران اجازه نمی‌دهیم ایران با استفاده از نیروهای وابسته به خود به منافع آمریکا حمله کند. ایران برای این حوادث مسئول خواهد بود.»

پامپئو در پاسخ به پرسش مجری سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه منظور پاسخ «نظامی» است، گفت: «آن‌ها مسئول قلمداد خواهند شد.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت که ایران «به عنوان بزرگترین دولت حامی ترور، برای مدتی با جهان مقابله»‌ کرده است. به ادعای پامپئو، ایرانی‌ها شبه‌نظامیان، حزب‌الله لبنان، مکاتیب حزب‌الله [به اشتباه بیان شده و منظور پامپئو کتائب حزب‌الله است]، شبه‌نظامیان در عراق را مسلح کرده‌اند؛ آن‌ها حوثی‌ها در یمن را مسلح می‌کنند، موشک‌هایی به سوی دولت‌های [حاشیه جنوبی خلیج] فارس شلیک می‌کنند.

پامپئو افزود که ایران «مئسول هرگونه مسلح کردن و آموزش این شبه‌نظامیان است، ما سراغ منبع آن می‌رویم.»

وی همچنین در خصوص دیدارهای جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفت که «مشکل» کری» این است که «وی همیشه از اینکه با دشمنان ما به مانند دشمن رفتار کند، خودداری کرده است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: «هیچ آمریکایی، و به طور خاص هیچ وزیر خارجه پیشینی نباید به صورت فعالانه برای تضعیف سیاست خارجی ایالات متحده [با کسی] سخن گوید.

پامپئو گفت که جان کری به مقامات ایرانی گفته است که «صبر کنید تا این دولت تمام شود.» به گفته پامپئو، «هر آمریکایی، خصوصا وزیر خارجه سابق باید از سیاست خارجی آمریکا حمایت کند، این مسئله کاملا مشخص است.» 

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان