arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷

ترکیه: "دلار" به ابزار حمله آمریکا تبدیل شده است

"مولود چاووش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه که برای دیداری رسمی به ونزوئلا سفر کرده است در نشست خبری با همتای ونزوئلایی خود در کاراکاس از سیاست‌های دولت ایالات متحده آمریکا در قبال ونزوئلا و دیگر کشورهای جهان انتقاد کرد.چاووش اوغلو با اعلام حمایت کشورش از مبادلات تجاری با پول ملی با ونزوئلا و دیگر کشورهای جهان گفت: دولت آمریکا از دلار به عنوان یک ابزار حمله استفاده می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دولت ترکیه بار دیگر با حمله به سیاست‌های دولت آمریکا، دولت واشنگتن را متهم به استفاده از دلار به عنوان یک " ابزار حمله" کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، "مولود چاووش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه که برای دیداری رسمی به ونزوئلا سفر کرده است در نشست خبری با همتای ونزوئلایی خود در کاراکاس از سیاست‌های دولت ایالات متحده آمریکا در قبال ونزوئلا و دیگر کشورهای جهان انتقاد کرد.

چاووش اوغلو با اعلام حمایت کشورش از مبادلات تجاری با پول ملی با ونزوئلا و دیگر کشورهای جهان گفت: دولت آمریکا از دلار به عنوان یک ابزار حمله استفاده می‌کند.

او افزود: خواهان مبادلات تجاری با دیگر کشورها از جمله ونزوئلا با پول ملی هستیم. مخالف مبادلات تجاری با دلار نیستیم اما نباید از دلار به عنوان یک ابزار حمله استفاده شود."

چاووش اوغلو با اشاره به اینکه ونزوئلا کشور دوست و برادر ترکیه است، از عزم رهبران دو کشور برای توسعه هر چه بیشتر روابط سخن گفت و افزود سفر او به کاراکاس پس از 19 سال (نخستین سفر وزیر امور خارجه ترکیه به ونزوئلا در 19 سال گذشته) و نیز سفر اخیر "نیکولاس مادورو" رییس جمهوری ونزوئلا به ترکیه، نشانه‌ای از علاقه‌مندی و عزم جدی رهبران دو کشور برای توسعه هر چه بیشتر روابط است.

اقتصاد ونزوئلا در ماه‌ها و سال‌های گذشته در یک بحران کامل اقتصادی غرق شده است و ارزش پول این کشور روزانه سقوط می‌کند.

ترکیه نیز در ماه‌های گذشته با بحران کاهش ارزش پول ملی مواجه است و ارزش پول این کشور در یک سال گذشته بیش از 70 درصد کاهش یافته است. دولت ترکیه، واشنگتن را متهم به ایجاد اخلال در حفظ ثبات ارزش پول خود (لیر) دانسته است.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به بحران جاری در ونزوئلا گفت به عنوان دولت ترکیه در شرایط حساس کنونی هر چه در توان داریم برای حمایت از ملت و دولت ونزوئلا به کار خواهیم بست.

او با انتقاد از اعمال سیاست تحریم و انزوای آمریکا علیه ونزوئلا گفت دولت آنکارا مخالف این سیاست است و در برابر این فشارها در کنار دولت و ملت ونزوئلا خواهد ایستاد.

نظرات بینندگان