arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷

رقابت سنگین سازمان فضایی ژاپن با ناسا ادامه دارد / کاوشگرهای روباتیک با موفقیت در یک سیارک فرود آمدند

ژاپن موفق شد روبات های خود را روی یک سیارک فرود آورد.این نخستین بار در جهان است که روبات ها از فضاپیما جدا شده و به شکل مستقل فرود می آیند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ژاپن موفق شد روبات های خود را روی یک سیارک فرود آورد.این نخستین بار در جهان است که روبات ها از فضاپیما جدا شده و به شکل مستقل فرود می آیند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی ان ان آژانس فضایی ژاپن اعلام کرد که این روبات ها بدون هیچ مشکلی در سطح سیارک ها فرود آمدند.

بر اساس بیانیه این سازمان،این روبات ها ابتدا در مرحله مقدماتی از فضاپیمای Hayabusa2 جدا شده اند و روی سیارک Ryugu فرود آمده اند.ماموریت این روبات ها اننتقال داده ها و تصاویر است و اکنون نیز با موفقیت در حال انجام این ماموریتند.

این روبات ها که با نام MINERVA-II1 شناخته می شوند. نخستین روبات های جهان هستند که برای انجام ماموریت های فضایی عازم سطح یک سیارک می شوند.

تاکاشی کوبوتا؛ سخنگوی آژانس فضایی ر این خصوص گفت: "من به دستاورد فضای افتخار می کنم. این فقط قسمتی از جذابیت واقعی اکتشاف فضایی عمیق است."

رقابت سنگین سازمان فضایی ژاپن با ناسا ادامه دارد / کاوشگرهای روباتیک ژاپن با موفقیت در یک سیارک فرود آمدند

تصاویر منتشر شده توسط این روبات های کاوشگر نشان می دهد که سیاره مذکور در زیر سطوح ویرانگر خود، حاوی گنجینه ای غنی از اطلاعات مربوط به تشکیل سیستم خورشیدی میلیاردها سال پیش است.

انتظار می رود که سنگهای فضایی 1 کیلومتری که مانند الماس شکل گرفته اند مد«غنی از آب و مواد آلی هستند»، به دانشمندان اجازه دهند تا "تعاملات میان سازه های زمین و تکامل اقیانوس ها و زندگی آنها را روشن کند. سازمان فضایی ژاپن در ببیانیه ای گفت که همزمان، در حال توسعه علمی بررسی خورشید است.

کاوشگرهای هوشمند ژاپن دارای 4 دوربین، سنسور دما، سنسور نور و شتاب سنج و مجموعه ای از ژیروسکوپ ها  است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، قرار است این کاوشگرهای روباتیک پس از بررسی های اولیه و جمع آوری نمونه ها،در ماه دسامبر 2019، سیارک ریوگو را ترک کرده و تا انتهای سال 2020، با محموله نمونه ها، بازگردد.اگر این عملیات موفقیت آمیز باشد احتمال تکرار وجود دارد.

دانشمندان ژاپنی برای دستیابی به این دستاوردها با ناسا مسابقه می دهند،چرا که نمونه آمریکایی این نوع عملیات تا سال 2023 به زمdن باز می گردد.

 

نظرات بینندگان