arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

اولین محموله جنگ‌افزار‌های الکترونیکی روسیه وارد سوریه شد

وزارت دفاع روسیه که روز گذشته از انتقال سامانه‌های «اس-۳۰۰» و همچنین یک سری تجهیزات الکترونیکی پیشرفته برای کور کردن تهاجم دشمنان به خاک سوریه خبر داده بود، اولین محموله از جنگ‌افزار‌های الکترونیک را به سوریه منتقل کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت دفاع روسیه که روز گذشته از انتقال سامانه‌های «اس-۳۰۰» و همچنین یک سری تجهیزات الکترونیکی پیشرفته برای کور کردن تهاجم دشمنان به خاک سوریه خبر داده بود، اولین محموله از جنگ‌افزار‌های الکترونیک را به سوریه منتقل کرده است.

به گزارش فارس، منابع روس امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند وزارت دفاع روسیه انتقال نخستین محموله از تجهیزات جنگ‌افزاری الکترونیکی مورد نیاز برای تقویت تسلیحات نظامی الکترونیکی در سوریه را شب گذشته آغاز کرده است.

بنا بر گزارش روزنامه «ایزوستیا»، وزارت دفاع روسیه تقویت قابل توجه یگان تسلیحات جنگ افزاری الکترونیکی در سوریه را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، نخستین محموله از جنگ‌افزار‌های الکترونیک روسیه دوشنبه شب با استفاده از هواپیمای «ایلوشین-۷۶» به پایگاه «الحمیمیم» منتقل شده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای تأکید کرد، به دنبال سرنگونی هواپیمای «ایلوشین-۲۰» روسیه در حمله نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به «لاذقیه» سوریه، مسکو تصمیم گرفته تا انتقال سامانه‌های پدافند هوایی «اس-۳۰۰» را که قبلا به درخواست رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق درآمده بود، ظرف دو هفته آینده تکمیل کند.

بنا به اعلام وزیر دفاع روسیه، مسکو همچنین قصد دارد تا در مناطق مجاور سوریه در دریای مدیترانه از سامانه‌های الکترونیکی مقابله‌ای استفاده کرده و تمام سامانه‌های ماهواره‌ای ناوبری و ارتباطی هواپیما‌های نظامی را که قصد حمله به سوریه داشته باشند، کور کند.

برخی منابع روس تصاویری از انتقال این سامانه‌ها با استفاده از هواپیمای «ایلوشین-۷۶» به سوریه منتشر کرده‌اند، اما صحت این تصاویر هنوز به تایید وزارت دفاع روسیه نرسیده است.

 

وزارت دفاع روسیه دیروز علاوه بر این شواهدی در خصوص نقش نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در ساقط شدن هواپیمای روس در سوریه و کشته شدن تمام خدمه آن نیز منتشر کرده است. اطلاعات به دست آمده از رادار «اس-۴۰۰» در پایگاه «الحمیمیم» تأیید می‌کند که جنگنده‌های اسرائیلی پس از سرنگونی هواپیمای شناسایی روسیه در سوریه همچنان در منطقه باقی مانده‌اند.

چندین منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه به روزنامه «ایزوستیا» اعلام کردند، وظیفه تجهیزات و جنگ‌افزار‌های الکترونیک روسیه در سوریه، مقابله با رادار‌های هوابرد و سامانه‌های ارتباطی و کنترل هواپیما‌هایی خواهد بود که قصد حمله به سرزمین سوریه را دارند.

علاوه بر این، سامانه‌های جدید منتقل شده به سوریه وظیفه کور کردن سامانه‌های راهبری ماهواره‌ای را نیز برعهده دارند و نه تنها سر تا سر خاک سوریه، بلکه محدوده آب‌های اطراف این کشور در دریای مدیترانه نیز تحت پوشش این سامانه‌های پیشرفته قرار خواهد گرفت.

برخی منابع گفته‌اند که احتمالا دو سامانه «Krasuha-۴» و «R-۳۳۰ZH» در مأموریت شب گذشته به پایگاه الحمیمیم سوریه منتقل شده است. این سامانه‌ها قادرند تا یک گنبد رادیوالکترونیکی غیرقابل نفوذ بر فراز سواحل سوریه و آب‌های مجاور در دریای مدیترانه ایجاد کنند که محدوده چند صد کیلومتری اطراف را پوشش می‌دهد.

کارشناسان نظامی تأکید کردند، سامانه «Krasuha-۴» به منظور مقابله با هواپیما‌ها و پهپاد‌های دشمن طراحی شده و سامانه «R-۳۳۰ZH» نیز به طور موثر سیستم‌های راهبری ماهواره‌ای را هدف می‌گیرد.

در حال حاضر تنها ارتش روسیه از این سامانه الکترونیکی پیشرفته نظامی برخوردار است و پس از روسیه، سوریه نخستین کشوری خواهد بود که از این سامانه‌ها برای حفاظت از حریم هوایی و دریایی خود استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان