arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

ترامپ:‌ به دنبال رابطه عالی با ایرانی ها هستیم اما این موضوع الان اتفاق نمی افتد/ ایران باید روش خود را تغییر دهد

رئیس جمهوری آمریکا پیش از سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل خطاب به خبرنگاران گفت که ایران «باید پیش از دیدار با آن‌ها، لحن خود را تغییر دهد. آن‌ها می‌خواهند ملاقات کنند. این رخ خواهد داد. من باور دارم که گزینه دیگری ندارند. ما به دنبال یک رابطه عالی با ایران هستیم، اما هم‌اکنون رخ نخواهد داد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ:‌ پیش از دیدار، ایران باید لحنش را تغییر دهد

رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید که ایرانی‌ها خواهان ملاقات با وی هستند و چاره دیگری ندارند.

به گزارش تسنیم، رئیس جمهوری آمریکا پیش از سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل خطاب به خبرنگاران گفت که ایران «باید پیش از دیدار با آن‌ها، لحن خود را تغییر دهد. آن‌ها می‌خواهند ملاقات کنند. این رخ خواهد داد. من باور دارم که گزینه دیگری ندارند. ما به دنبال یک رابطه عالی با ایران هستیم، اما هم‌اکنون رخ نخواهد داد.»

دونالد ترامپ همچنین در خصوص کره شمالی گفت: «رئیس کیم در حال تعامل با ما بوده است، وی پیشرفت‌های شگرفی انجام داده است. بسیار بزرگتر از آن که مردم بتوانند درک کنند یا بخواهند ... ما مکاتبات شخصی زیادی با رئیس کیم دارم.»

ساعتی پیش بود که رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری به صراحت گفت که برنامه‌ای برای دیدار با رئیس جمهور ایران ندارد.

»ترامپ در توئیت خود نوشت: «با وجود درخواست‌ها، من برنامه‌ای برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران ندارم. شاید روزی در آینده این اتفاق بیفتد. من مطمئنم که او (روحانی) مردی کاملا دوست داشتنی است!»

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که برای شرکت در نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، شب گذشته (روز دوشنبه به‌‌وقت محلی) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا و در پاسخ به این سؤال که "آیا در نیویورک دیداری بین شما و ترامپ انجام می‌گیرد؟"، گفت: برنامه‌ای برای دیدار نداریم. اگر کسی علاقه به مذاکره، گفت‌وگو و پیشرفت در روابط دارد، از حربه تحریم و تهدید استفاده نمی‌کند. زمانی که دولتی همه توان خود را علیه دولت دیگر به‌کار می‌گیرد، معنایش این است که اراده لازم برای حل‌وفصل مسائل ندارد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی از رئیس‌جمهور سؤال کرد: تمایل دارید چه چارچوب و شرایطی از طرف آمریکا مشاهده کنید تا زمینه چنین جلسه‌ای فراهم و گفتگوها آغاز شود؟

حجت ‌الاسلام روحانی گفت: آمریکا ابتدا باید همان پلی را که با تهدید، تحریم و خروج از برجام تخریب کرده بسازد تا ما به شرایط اول برگردیم تا به این ترتیب فضای مناسبی ایجاد شود و دو کشور بتوانند برای آینده خودشان برنامه‌ریزی بکنند.

نظرات بینندگان