arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷

آیا ابتلا به زوال عقل بر اثر مسواک نزدن حقیقت دارد؟!

با وجود این که همه ما می دانیم مسواک زدن تا چه حد برای سلامتی بدن مهم است. اما باز هم بسیاری از افراد برای مسواک زدن تنبلی می کنند. اما اگر واقعا مسواک زدن را متوقف کنیم چه اتفاقی می افتد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

با وجود این که همه ما می دانیم مسواک زدن تا چه حد برای سلامتی بدن مهم است. اما باز هم بسیاری از افراد برای مسواک زدن تنبلی می کنند. اما اگر واقعا مسواک زدن را متوقف کنیم چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، تقریبا نیمی از مردم در سراسر جهان یا مسواک نمی زنند یا آنچنان که باید به درستی از سلامت لثه و دندان های خود حمایت نمی کنند. در این میان برخی می پرسند اصلا چرا باید مسواک بزنیم؟

 

مخزنی برای حضور باکتری ها

ابتلا به زوال عقل بر اثر مسواک نزدن حقیقت دارد؟!

دهان و دندان برترین مسیر ورود باکتری ها به بدن محسوب می شود. درواقع عدم رعایت بهداشت دهان و دندان این درب را برای حمله باکتری ها باز می کند، که در درجه اول منجر به پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه می شود.

اما این تنها آغاز ماجراست چرا که ورود باکتری ها به بدن راه را برای ابتلا به بیماری های کلیوی و زوال عقل باز می کند.

یکی از مشهورترین باکتری های دهان و دندان استرپتوکوک موتانس است. این باکتری با شکر وارد دهان می شود و در صورت پاک نشدن شروع به تولید لکه می کند.

 

از مشکلات لثه تا عفونت کل بدن

ابتلا به زوال عقل بر اثر مسواک نزدن حقیقت دارد؟!

بسیاری از افراد نمی دانند که ساده ترین عارضه دهان و دندان پس از حمله باکتری ها عفونت دندان ها و خونریزی لثه هاست. به عبارتی دقیق تر، عوارضی جدی تر مثل ایجاد عفونت در سراسر سیستم ایمنی بدن نیز در راه است.

درواقع پوسیدگی دندان ها تنها شروع مسیر مسواک نزدن شماست. این عفونت دهانی باعث ایجاد ضعف در سیستم ایمنی بدن می شود و محیطی مطلوب برای باکتری هایی ایجاد می کند که واقعا خطرناکند. این عفونت می تواند به سلول های بافت و استخوان اطراف آسیب برساند.

اگر 6 ماه مداوم مسواک نزنید دچار مشکلاتی در بافت های استخوانی خود می شوید و در نهایت وارد مشکلات میان بافتی می شوید.شاید تصور کنید این ها حدس و گمان است و هرگز برای شما اتفاق نمی افتد، اما حدود 10 درصد از آمریکایی های بین سنین 50 تا 64 سال این ماجر را تجربه کرده اند.

به عنوان مثال، در یک مطالعه مشخص شد افراد مبتلا به بیماری های حاد لثه و دندان 4.5 برابر بیشتر از بیماری های مزمن کلیوی نسبت به افراد دارای لثه سالم رنج می برند.

نتیج مطالعه ای دیگر نیز نشان داد افرادی که در سن بازنشستگی هستند و روزانه دندان های خود را تمیز نمی کنند، تا 65٪ بیشتر مستعد احتمال ابتلا به زوال عقل هستند.

پس پیام ما به شما این است؛ لطفا مسواک زدن را فراموش نکنید.

 

 

منبع: بیزینس اینسایدر

نظرات بینندگان