arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۶۵۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷
مصوبات جدید شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای مدیریت بازار ارز؛

بانک مرکزی مجاز به انتشار اوراق مشارکت ارزی – ریالی شد / خرید و فروش فوری ارز حاصل از صادرات پتروشیمی و فولاد / اتباع خارجی با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار دلار در ایران، مجوز اقامت ۵ ساله می‌گیرند

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در ادامه بررسی اختیارات مورد نیاز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورد بازار ارز و پول، موارد جدیدی را تصویب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در ادامه بررسی اختیارات مورد نیاز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورد بازار ارز و پول، موارد جدیدی را تصویب کرد.

به گزارش «انتخاب»، جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور سران قوا امروز برگزار و در ادامه بررسی اختیارات مورد نیاز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورد بازار ارز و پول تصویب شد.

در این جلسه مصوب شد تا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز به انتشار اوراق مشارکت ارزی – ریالی باشد.

بر اساس این مصوبه؛ بانک مرکزی موظف است تمهیدات و تسهیلات لازم را برای خرید و فروش فوری ارز حاصل از صادرات پتروشیمی و فولاد و دیگر محصولات صادراتی که توسط صادر کنندگان عرضه می شود، در بازار ثانویه ارز فراهم نماید.

همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی مجاز به عملیات بازار باز می باشد و می تواند برای اعمال سیاست پولی، نسبت به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی منتشره توسط دولت اقدام نماید.

همچنین شورای عالی هماهنگی اقتصادی؛ به منظور تشویق سرمایه گذاری و جذب منابع ارزی، اتباع دولتهای خارجی در صورتی که حداقل دویست و پنجاه هزار دلار جهت سرمایه گذاری در ایران، به کشور وارد کنند، مطابق ضوابطی که دولت اعلام می کند، می توانند از امتیاز مجوز اقامت پنج ساله برخوردار شوند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
بانک مرکزی اجازه نمی ده دلار بیاد پایین تر
دولت داره زور می زنه دلارو بالا نگه داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
مرغ پخته از شنیدن این خبر خندش میگیره خود ایرانی ها همه دارن فرار میکنند اونوقت کدوم خارجی احمقی بلند میشه بیاد ایران واسه زندگی چرا شاید از بنگلادش و اتیوپی بیان ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
وای وای چرا اخه ؟؟؟؟؟؟؟؟با این شرایط راحت اگه از فردا هر چی امریکایی و اروپایی هجوم بیارن برای اقامت تو ایران چیکار کنیم ؟؟؟؟؟ایران پر میشه از غربیها !!!!!!!
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
دلار در تهران مجانی شد، مردم در صف های طولانی دلارهای خود را مفت و مجانی با التماس به همراه یک آبمیوه به صراف ها میدهند اما صاحبان صرافی آنها را با لگد بیرون میکنند. / جماران/ انتخاب
خوب نوسان گرفتید از ملت بدبخت !!!
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
اقامت 5 ساله ایران!!!! ، ها ها ها ها ......... جک ساله . خندیدیم دستتون درد نکنه
نظرات بینندگان