arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷

شکست سنگین بیل گیتس از جف بیزوس / پایان بیش از 2 دهه امپراطوری در فهرست ثروتمندان فوربس

مدیرعامل باهوش و پرتلاش شرکت آمازون؛ جف بیزوس موفق شد بیل گیتس را پس از بیش از 2 دهه فرمانروایی در فهرست ثروتمندان فوربس شکست داده و در مقام نخست بایستد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرعامل باهوش و پرتلاش شرکت آمازون؛ جف بیزوس موفق شد بیل گیتس را پس از بیش از 2 دهه فرمانروایی در فهرست ثروتمندان فوربس شکست داده و در مقام نخست بایستد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، بیل گیتس در طول 24 سال گذشته هر سال مقام نخست ثروتمندترین فرد سرشناس را در فهرست سالانه فوربس به خود اختصاص می داد. اما این جایگاه از دسترس وی خارج شده است.

در حال حاضر مدیر اجرایی آمازون دارای ثروتی به  ارزش خالص 160 میلیارد دلار است و این یعنی برای اولین بار در 24 سال گذشته، بیل گیتس دیگر ثروتمندترین آمریکایی در فهرست فوربس نیست.

گیتس امسال را در شرایطی به جف بیزوس، مدیر عامل آمازون باخت ، که ارزش خالص  ثروت بیزوس 160 میلیارد دلار است و ارزش خالص ثروت گیتس 97 میلیارد دلار . بنابراین بنیانگذار مایکروسافت دومین ثروتمند آمریکایی است.

البته فراموش نکنیم رسیدن به این جایگاه یک شبه اتفاق نیفتاده است. در ژوئیه 2017، بیزوس به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان تبدیل شد، زمانی که ارزش خالص ثروتش  فقط 90 میلیارد دلار بود. سپس در ماه اکتبر 2017 ،این ماجرا تکرار شد. یعنی زمانی که ارزش خالص ثروت او  به 93.8 میلیارد دلار در مقایسه با 88.7 میلیارد دلار ثروت  گیتس رسید.

سایر چهره های فناوری حاضر در این فهرست عبارتند از: مارک زاکربرگ موسس فیس بوک در جایگاه چهارم، لری الیسون موسس اوراکل در جایگاه پنجم و و لری پیچ و سرگئی برین موسسان گوگل در رده های ششم و نهم.

 

نظرات بینندگان