arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰

ایران بالاترین روند رشد سرطان در جهان را دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سرطان در کشور به دلیل روند افزایش سن و امید به زندگی رشد دارد، گفت: شاید بتوان گفت ایران بالاترین روند رشد سرطان را در جهان داراست. 

دکتر محمداسماعیل اکبری روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین کنگره سرطان پستان در بیمارستان امام خمینی(ره) تصریح کرد: سرطان معده بالاترین سرطان در مردان و کشنده ترین سرطان است که به عوامل بسیاری از جمله تغذیه، نحوه زندگی، رفتاریهای فرهنگی و جتماعی وابسته است. 

وی، آگاه سازی مردم را مهمترین راه در راستای پیشگیری خواند و افزود: امروز باید برنامه‌های آگا‌ه‌سازی را شروع کنیم تا بتواینم 20 سال بعد به نتیجه برسیم. 

اکبری ادامه داد: سرطان پستان شایع‌ترین سرطان زنان و نیز پنجمین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان‌ها را دارد که سالانه بین 8 هزار و 500 تا 10 هزار مورد جدید به مبتلایان افزوده می‌شود. 

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه حدود 30 هزار نفر مبتلا به سرطان، زندگی 5 ساله‌ای دارند، یادآور شد: مهمترین دلیل رشد این سرطان افزایش سن است ولی ریز فاکتورهای سابقه فامیلی، عدم ازدواج، عدم شیردهی، عدم تناسب قد نسبت به وزن، مصرف هورمون نابجا و مصرف دخانیات اصلی‌ترین ریزفاکتورها در این حوزه هستند. 

چهارمین کنگره سراسری سرطان پستان تا 13 آبان در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) در حال برگزار است.
نظرات بینندگان