arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷

4  روش طبیعی برای بهبود عملکرد حافظه

تا به حال برایتان پیش آمده برای یاداوری یک موضوع روی دست خود با خودکار علامت بزنید یا مجبور باشید چندین یادداشت یاداوری برای خود در گوشه و کنار خانه یا محل کارتان قرار دهید؟ این یعنی شما حافظه خوبی ندارید!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تا به حال برایتان پیش آمده برای یاداوری یک موضوع روی دست خود با خودکار علامت بزنید یا مجبور باشید چندین یادداشت یاداوری برای خود در گوشه و کنار خانه یا محل کارتان قرار دهید؟ این یعنی شما حافظه خوبی ندارید!

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، مشکلات حافظه را می توان جزو بزرگ ترین مشکلاتی دانست که گاهی باعث اختلافات خانوادگی می شود. از فراموش کردن تاریخ ازدواج تا خرید هدیه را می توان رایج ترین مشکل و پیامد فراموشی دانست. اما چگونه می توان بدون دارو این ماجرا را ختم به خیر کرد؟

اگر چه هیچ شواهد علمی جامعی وجود ندارد که می تواند همبستگی معکوس بین سن و حافظه ایجاد کند، اعتقاد بر این است که توانایی فرد برای حفظ اطلاعات با استفاده از حافظه از طریق سن کاهش می یابد. اعتقاد بر این است که از دست دادن حافظه بیشتر در میان افراد مسن شایع است و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که بین سن و حافظه ارتباط وجود دارد.

 

هیچ درمان شناخته شده ای برای از دست دادن حافظه وجود ندارد. با این وجود روش ها و تکنیک های قابل قبول وجود دارد که می توانند به بهبود حافظه، کمک کنند. در اینجا روش پنج راه برای بهبود حافظه به روش طبیعی است:

 

رژیم غذایی سالم

حفظ رژیم سالم و متعادل، می تواند حافظه را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات غنی از ویتامین ها و مواد معدنی. اضافه کردن پروتئین یا جایگزین های پروتئینی به رژیم غذایی؛  شامل مقدار قابل توجهی از کربوهیدرات ها، چربی های سالم و فیبر برای یک رژیم غذایی سالم الزامی است. حفظ یک برنامه سالم رژیم غذایی می تواند به خوبی با نیازهای تغذیه ای شما هماهنگ شود. حفظ رژیم غذایی سالم متابولیسم را افزایش می دهد و سطح انرژی شما را بالا می برد و در نهایت منجر به بهبود حافظه خواهد شد.

نمونه هایی از مواد غذایی که به تقویت حافظه کمک می کنند عبارتند از ماهی و غذاهای دریایی، انواع توت ها، گندم، آجیل و گوجه فرنگی.

 

استراحت کامل

خستگی، استرس و اضطراب می تواند بدن را تضعیف کند و ممکن است به حافظه ضعیف تر منجر شود. خواب کافی روزانه و اجازه می دهد بدن هشیار تر شده و به شکل بهتری وظایف خود را انجام دهد و در نتیجه به بهبود حافظه منجر می شود. خستگی غلظت تمرکز شما را تحت تاثیر قرار می دهد و توانایی شما برای یاداوری مسائل تحت تاثیر قرار می دهد.

عدم خواب نتوانایی مغز شما را برای ضبط رویدادهای گذشته یا قبلی که نیاز به ذخیره در حافظه  دارند تحت تاثیر قرار می دهد.

4  روش طبیعی برای بهبود عملکرد حافظه

ورزش

ورزش روزانه و تمرین های تناسب اندام فیزیکی می تواند به افزایش سوخت و ساز بدن و بهبود حافظه کمک کند. بدن و مغز شما هر دو می توانند از تمرینات ورزشی بهره مند شوند. وقتی ورزش کنید، مغزتان نیز تمرین می کند و در نهایت فعالیت های قلبی عروقی که به بهبود و تثبیت تنفس کمک می کند می تواند به بهبود نتایج حافظه منجر شود.  اکسیژن را به مغز افزایش دهد.

 

 

ویتامین ها و مواد معدنی

مصرف منظم مقدار مناسب ویتامین ها و مواد معدنی باعث بهبود عملکرد شناختی می شود. مکمل های بهداشتی به عنوان تقویت کننده های مغز شناخته می شوند و با مصرف منظم می توانند به بهبود حافظه کمک کنند.

 

امگا 3، اسیدهای آمینه، ویتامین C و ویتامین E ترکیباتی هستند که برای بهبود توانایی های مغز موثرند.  مکمل های بهداشتی که حاوی مواد اصلی فعال هستند بدن را از رادیکال های آزاد، بیماری ها و از دست دادن حافظه محافظت می کند.

نظرات بینندگان