arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۰

استیلی: از شيث تعهد گرفته بوديم كه حاشيه نداشته باشد

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس از اضافه شدن احمدرضا عابدزاده و كريم باقري به كادر فني اين تيم خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس از اضافه شدن احمدرضا عابدزاده و كريم باقري به كادر فني اين تيم خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حميد استيلي در گفتگويي با شبكه خبر درباره مسائل مختلفي از جمله انتخاب عابدزاده به عنوان مربي دروازه‌بانان پرسپوليس و اضافه شدن كريم باقري به كادر فني صحبت كرد كه بخش‌هايي از آن را در زير مي‌خوانيد.

* عابدزاده هم به عنوان مربي دروازه‌بانان در نيمكت تيم جايگزين سعيد عزيزيان خواهد شد. از اين به بعد سعيد عزيزيان ديگر درنيمكت اصلي تيم حضور نخواهد داشت. او به عنوان استعدادياب در باشگاه فعاليت خواهد كرد.

* قرار است كريم باقري در كنار بازيكنان باشد و تيم را تمرين دهد. البته او پستي را قبول نكرده است. اضافه شدن كريم باقري و احمدرضا عابدزاده صد درصد با هماهنگي من بوده است. من سه هفته پيش با آنها صحبت كرده بودم. كريم باقري شخصيت بسيار مثبت و محبوبي است. او با اضافه شدن تيم مي‌تواند بار روحي بچه‌ها را افزايش دهد.

* بعد از بازي با استقلال به فكر تقويت خط دفاعي خود و برطرف كردن خطاهاي آنها افتاديم. ما دو دروازه‌بان خيلي خوب داريم اما متاسفانه آنها توقعات ما را برآورده نكردند. اميدوارم كه آنها در تمرين‌هاي تيم ملي بهتر شوند تا بتوانند به تيم ما كمك كنند. حقيقي و معمارزاده از دروازه‌بانهاي ملي پوش ما هستند. آنها يكسري اصول را مي‌دانند اما متاسفانه گل‌هايي كه دريافت مي‌كنند پيش پا افتاده است و به نظر من اين به جنبه رواني آنها برمي‌گردد.

* ما دربسياري از بازيها برروي اشتباه‌هاي فردي گل خورده‌ايم به عنوان مثال بعد از بازي با داماش پي بردم كه فقط شيري وظيفه خود را به خوبي انجام داد. ديگر عناصر خط دفاعي تمركز لازم را در اين ديدار نداشتند. در گل اول اشتباه به خاطر نحوه جاي‌گيري بازيكنان و دفاع فردي شيث رضايي بود و اين به عدم تمركز نفرات برمي‌گردد. اين مسئله را بايد يادآوري كنم كه ما پيروزي بسيار ارزشمندي مقابل داماش گيلان به دست آورديم چرا كه داماش در شرايط بسيارخوبي به سر مي‌برد. آنها با عوض كردن مربي خود نتايج بسيار خوبي در هفته‌هاي اخيرگرفتند. و بازيكنان ما در اين ديداربا نمايش بسيار خوب خود به نتيجه دلخواه رسيدند، اما متاسفانه حوادثي كه بعد از بازي افتاد شيريني اين پيروزي را در كام ما تلخ كرد.

* بسياري به خاطر اينكه من در بازي گذشته از هاشميان استفاده نكردم از من انتقاد مي‌كردند. اما من پيش از شروع بازي با داماش به خوبي از شرايط جوي آنجا آگاه بودم به همين خاطر بود كه به هاشميان استراحت دادم و او به خوبي در اين ديدار كار كرد و جواب اعتماد ما را داد.

* ما از ابتداي فصل با شيث رضايي قرارداد داشتيم، پس مجبور بوديم از او استفاده كنيم. اما از او تعهد گرفته بوديم كه حاشيه نداشته باشد و الحق هم كه قبل از اين ماجرا حاشيه‌اي به وجود نياورد.

* كار ما به عنوان مربي ساختن است، نه تخريب. به نظر من كار اين دو نفر به هيچ وجه قابل قبول نيست و حتما بايد تنبيه شوند. صادقانه بگويم سالاركيا (رئيس كميته انضباطي) و من فيلم بازي را نديده بوديم.

* حضرت رسول مي‌فرمايند: اشاعه كار زشت به اندازه خود كار زشت بد است. صداوسيما اشاعه كار زشت كرد. اين كار چه نتيجه‌اي براي كشور دارد؟ به جز اينكه به كشور و نظام ضربه بزنيم، چه نتيجه‌اي گرفتيم؟ كار بازيكنان ما زشت بود، اما اشاعه كار زشت از خود كار زشت بدتر است.

* متاسفانه هر بازيكني كه حاشيه بيشتري داشته باشد، رسانه‌ها بيشتر به او توجه مي‌كنند. اما كسي سراغ بازيكن خوش‌اخلاق و بي‌حاشيه نمي‌رود. مشكلات پيش‌آمده مختص فوتبال نيست. در جامعه ما هم همين مشكلات وجود دارد. من به نصرتي زنگ زدم، او پشت تلفن گريه مي‌كرد و گفت كه از خجالت نمي‌تواند از خانه خارج شود.

* در رشت همه‌چيز به زارع گفتند، او خودش را كنترل كرد و اگر چنين كاري نمي‌كرد، يكسال محروم مي‌شد. قطعا نصرتي و رضايي بايد مجازات شوند، اما خانواده آنها چه گناهي دارند؟ مجازات بايد متناسب با جرم باشد، ولي در اين مورد اين‌گونه نبوده است.

* من با كميته فني تيم پرسپوليس صحبت كردم. متاسفانه اين كار كميته فني حرفه‌اي نيست كه در رسانه‌ها چنين مسائلي را مطرح مي‌كنند. پس از صحبتي كه با سردار رويانيان داشتم،‌ ايشان اشتباه كميته فني را پذيرفتند و از من عذرخواهي كردند.

* براي بررسي شرايط يك تيم به يكي از عواملي كه بايد توجه داشت، مسائل فني است. اما علاوه بر مسائل فني تيم ما مشكلاتي نيز خارج از باشگاه دارد. حاشيه‌هاي خارج از تيم ما زياد است و تا اينجا فقط با كمك خدا بوده كه شرايط را تحمل كرديم.

* بازيكني كه علي كريمي به او اشاره كرده است و گفته شب‌ها در ورزشگاه درفشي‌فر مي‌خوابد، بازيكن اميد ما بود، نه بازيكن اصلي ما. خوشبختانه با پيگيري‌هاي انجام‌شده از سوي باشگاه الهايي چند روز قبل به هتل منتقل شده است.

* من به كار خود ايمان دارم، اما يكسري عوامل بيروني تيم ما را اذيت مي‌كند. خوشبختانه پروين پاي تيم ما ايستاده است و از ما حمايت مي‌كند. من در جلسه هيات مديره گفتم كه اگر انتقادي داريد، با خودم مطرح كنيد و موضوع را رسانه‌اي نكنيد. چون وقتي موضوع رسانه‌اي مي‌شود، كنترل آن بسيار سخت خواهد بود. در اين مدت حرف‌هاي زيادي به من زده شد و تهمت‌هاي فراواني عليه من مطرح شد، اما من به كسي بي‌حرمتي نكردم. چون به كارم و تيمم ايمان دارم.
نظرات بینندگان