arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷

اقدام عجیب پارلمان انگلیس و احضار روبات فلفلی / آیا هوش مصنوعی آماده ادای شهادت است؟

پارلمان انگلیس در یک اقدام عجیب تصمیم دارد از یک روبات برای ادای شهادت دعوت کند. این ماجرا در مطبوعات بریتانیا به شدت جنجالی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پارلمان انگلیس در یک اقدام عجیب تصمیم دارد از یک روبات برای ادای شهادت دعوت کند. این ماجرا در مطبوعات بریتانیا به شدت جنجالی شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به مقل از گاردین، پارلمان انگلستان با هدف بررسی قابلیت ها و مهارت های یک روبات مشهور موسوم به «روبات فلفلی» در نظر دارد از این روبات برای ادای شهادت و پاسخدهی به سوالات نمایندگان دعوت کند.

این مراسم پرسش و پاسخ طی هفته آتی برگزار می شود و علت انتخاب روبات فلفلی نیز به سوابق و عملکرد این روبات در مراکز مهم و تجاری مثل سافت بانک عنوان شده است. پیش از این نیز روبات فلفلی لقب روباتی با دوستانه ترین شکل رفتار را به خود اختصاص داده بود.

اما عده ای از کارشناسان معتقدند این ایده وحشتناک است. درواقع این افراد معتقدند که این مرحله جدید و ادای شهادت یک روبات می توان مردم را در خصوص توانایی ها و شایستگی های روبات ها گمراه کند.

این کارشناسان معتقدند سطح توانایی و شایستگی های روبات های فلفی در حد و اندازه ای نیست که بخواهد به عنوان چیزی فراتر از یک روبات برنامه ریزی شده رفتار کند و اساسا این حرکت یک اشتباه ساختاری و دیپلماتیک است.

اقدام عجیب پارلمان انگلیس و احضار روبات فلفلی /  آیا هوش مصنوعی آماده ادای شهادت است؟

جالب است که نشریه ایندیپندنت در این خصوص از مسئولان می پرسد؛ "روبات فلفلی تنها پاسخ سوالاتی که از قبل طراحی شده می دهد و هوش مصنوعی فراتر از حد انتظاری ندارد، پس چگونه قرار است پاسخگوی سوالات اعضای پارلمان باشد؟"  

رام یمپولسکی، پژوهشگر حوزه فناوری نیز به گاردین گفت: "روبات های مدرن هوشمند نیستند و هیچ راهی معنی دار نمیتواند برای شهادت دادن این روبات ها وجود داشته باشد.

"جوانا بریسون، محقق حوزه تکنولوژی نیز در توییترنوشت: " شرکت طراح این روبات با همکاری پارلمان قصد اجرای یک نمایش عروسکی مضحک را دارند و این یک سیرک رسانه ای است که توسط دولت کارگردانی می شود."

نظرات بینندگان