arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی: توان توسعه صنعت هسته‌ای تا چند برابر قبل از برجام وجود دارد/ اورانیوم مورد نیاز نیروگاه‌ها را خودمان تامین می‌کنیم

دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز بیشتر کشورهای دنیا به پیشرفت ایران در صنعت هسته ای اذعان دارند، گفت: همان هایی که دستاوردهای هسته ای ایران را زیر سوال می بردند، امروز به خریداران محصولات هسته ای ایران تبدیل شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تجهیزات هسته ای کشور بسیار پیشرفته تر از گذشته است، گفت: جمهوری اسلامی هر لحظه که اراده کند، توان توسعه صنعت صلح آمیز هسته ای تا چند برابر ظرفیت قبل از برجام را دارد.

علی اصغر زاعران روز شنبه در آیین گشایش چهل و سومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه ارومیه، افزود: صنعت صلح آمیز هسته ای در ایران بومی سازی شده است و دشمن به خوبی می داند که با بمباران مراکز هسته ای هم نمی تواند جلوی پیشرفت های صلح آمیز هسته ای ایران را بگیرد.

وی ادامه داد: سیستم های مورد استفاده در صنعت هسته ای ایران به تکنولوژی روز مجهز است و هیچ مشکلی در تامین نیروی انسانی متخصص و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری برای توسعه صنعت صلح آمیز هسته ای وجود ندارد.

وی بیان کرد: تجهیزات به روز و پیشرفته نیروگاه هسته ای فردو هم باعث شده است تا در صورت تمایل نظام جمهوری اسلامی، تعداد سانتریفوژها با سرعت بیشتری در این نیروگاه افزایش یابد.

دستیار ویژه ریس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه دشمن از پیشرفت ایران در صنعت هسته ای نگران است، گفت: استکبار جهانی به خوبی می داند که توسعه بدون استفاده از انرژی هسته ای در سال های آینده دشوار خواهد بود.

وی یکی از اهداف اصلی دشمنان را ایجاد ناامیدی در بین ملت ایران عنوان کرد و افزود: مردم باید در جریان جایگاه بین المللی ایران در تولید علم قرار گیرند و به آینده امیدوار باشند.

زاعران اضافه کرد: دشمنان مردم ایران برای جلوگیری از دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای هرچه در توان داشتند، به کار گرفتند اما این توطئه ها با هوشیاری مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران خنثی شد.

وی با اشاره به اینکه برخی ها از افزایش توان نظامی و قدرت موشکی ایران ناراضی هستند، اظهار داشت: این افراد باید وقایع دوران جنگ تحمیلی را مرور کند و از افزایش قدرت نظامی کشور خرسند شوند.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار ایران در همه عرصه ها باید به مردم بازگو شود، اضافه کرد: مذاکره جمهوری اسلامی با ابرقدرت های جهان هم نشان از قدرت و توان ایران در محافل بین المللی دارد.

دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز بیشتر کشورهای دنیا به پیشرفت ایران در صنعت هسته ای اذعان دارند، گفت: همان هایی که دستاوردهای هسته ای ایران را زیر سوال می بردند، امروز به خریداران محصولات هسته ای ایران تبدیل شده اند.

زاعران ادامه داد: این مژده را به مردم ایران می دهیم که پس از اسکن 85 درصد از کشور و شناسایی معادن موجود، میزان اورانیوم مورد نیاز نیروگاه ها را خودمان تامین می کنیم.

** دشمنان از تفکر ایرانی واهمه دارند

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین با بیان اینکه مردم ایران نیازی به بمب اتم ندارند، گفت: تفکر مردم ایران باعث ایجاد تغییرات مثبت در جهان می شود و دشمنان نیز از این تفکر واهمه دارند.

علی مصطفوی با بیان اینکه دشمن همواره تحت فشار قرار دادن ایران را دنبال کرده است، بیان کرد: همانگونه که از جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمده ایم، برجام تحمیلی را نیز با سربلندی پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه برجام چهره واقعی آمریکا را نشان داد، افزود: مذاکره کنندگان هسته ای جانانه از حق مردم در برابر ابرقدرت های جهان دفاع کردند.

چهل و سومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای کشور امروز در دانشگاه ارومیه افتتاح شد و تا 25 مهرماه دایر خواهد بود.

منبع : جماران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
یکی به من بگه تحصیلات اقای زارعان بعنوان دستیار سازمان انرژی اتمی چیست
نظرات بینندگان