arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۴۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

حساب توئیتری نزدیک به دولت قطر: اروپا پیشنهاد تغییر ولیعهد سعودی را به آمریکا داده / می‌خواهند احمد بن‌عبدالعزیز جانشین بن‌سلمان شود

پس از آنکه 'ناصر بن عبدالله' یکی از کاربران فعال و نزدیک به دولت قطر در توئیتی به نقل از منابع امنیتی انگلیسی این خبر را منتشر کرد، موضوع از سوی دیگر کاربران هم پیگیری شد. بن عبدالله در توئیتی اعلام کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی بریتانیا، فرانسه و آلمان تلاش‌های وسیعی را برای قانع کردن دولت آمریکا آغاز کرده اند تا به جای بن سلمان، بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد عربستان منصوب شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاربران فضای مجازی از پیشنهاد سه کشور انگلیس، فرانسه وآلمان به آمریکا برای موافقت با برکناری 'محمد بن سلمان' از ولیعهدی عربستان و انتصاب شاهزاده 'احمد بن عبدالعزیز' به جای وی، خبر دادند.

به گزارش ایرنا، پس از آنکه 'ناصر بن عبدالله' یکی از کاربران فعال و نزدیک به دولت قطر در توئیتی به نقل از منابع امنیتی انگلیسی این خبر را منتشر کرد، موضوع از سوی دیگر کاربران هم پیگیری شد.
بن عبدالله در توئیتی اعلام کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی بریتانیا، فرانسه و آلمان تلاش‌های وسیعی را برای قانع کردن دولت آمریکا آغاز کرده اند تا به جای بن سلمان، بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد عربستان منصوب شود.
وی اضافه کرد که این مذاکرات پیشرفت‌هایی هم داشته است.
در عین حال حساب کاربری 'مجتهد' که معمولا اخبار موثقی از پشت پرده خاندان آل سعود منتشر می‌کند، در واکنش به این توئیت، نوشت که بخش اول آن یعنی تمایل کشور‌های غربی برای جانشینی بن عبدالعزیز درست، اما پیشرفت مذاکرات را نمی‌توان تایید کرد.
پایگاه اطلاع رسانی 'تاکتیکال ریپورت' پیشتر نوشته بود: 'ملک سلمان' از برادر خود احمد خواسته بود که التزام خود را به ولیعهدی پسرش به صورت رسمی اعلام کند، اما احمد این امر را رد و اعلام کرده بود که ولیعهد جوان شروط لازم برای این منصب را ندارد.
کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دلیل عمده تلاش برای برکناری ولیعهد سعودی را دستیابی سازمان امنیتی اروپا به
اطلاعاتی بر شمردند که نشان می‌دهد بن سلمان در ربوده شدن و قتل احتمالی 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار اصلاح طلب سعودی در استانبول دست داشته است.
شاهزاده 'خالد بن فرحان آل سعود' که پس از به قدرت رسیدن بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان از کشور گریخت و به آلمان رفت، ۱۶ مهر ماه در صفحه توئیتر خود نوشت: در صورت اثبات نقش عربستان در ترور خاشقچی از مردم خواهم خواست از طریق نافرمانی مدنی علیه دولت حاکم بایستند.
وی افزود: بعد از تغییر نظام سیاسی فعلی، کشور عربی سعودی چهارم بر مبنای قانون اساسی ایجاد و قدرت به احمد بن عبدالعزیز منتقل خواهد شد.
بن عبدالعزیز که در لندن به سر می‌برد، شهریور ماه گذشته در اظهاراتی بی سابقه، 'سلمان بن عبدالعزیز' شاه و محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی را مسئول جنایات انجام گرفته در یمن معرفی کرد.
احمد که پسر بلافصل موسس عربستان و برادر ملک سلمان محسوب می‌شود، کسی است که یک بار در دوران ابتدای حکومت ملک عبدالله و بار دیگر در حکومت فعلی از رسیدن به تخت پادشاهی بازماند.
سخنان شاهزاده احمد که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب بسیاری وسیعی داشته، اشاره آشکاری به میزان اختلافات و جبهه بندی‌های درون خاندان آل سعود دارد.
وی از ژوئیه تا نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی به مدت ۵ ماه وزیر کشور عربستان بود. عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه وقت سعودی با برکناری وی، 'محمد بن نایف' را جایگزین او کرد.
احمد بن عبدالعزیز نوامبر گذشته و ساعاتی پیش از بازداشت ۱۱ نفر از شاهزادگان توسط بن سلمان، موفق به فرار و عزیمت به آمریکا شد.
ده‌ها نفر از شاهزادگان، بازرگانان و تجار عربستانی سپتامبر گذشته به جرم فساد دستگیر شدند و تعدادی از آن‌ها پس از چند ماه حبس و تنها بعد از پرداخت مبالغ هنگفتی موفق به کسب آزادی شدند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
میخان بن سلمانو بدوشن دوباره
نظرات بینندگان