arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

پلتفرم خبری توییتر تغییر می کند؟ / چالش سخت جک دورسی برای تعادل بین آزادی بیان و سرکوب متعصبان  

جک دورسی، مدیر عامل توییتر اعلام کرد به زودی حباب های فیلترینگ محتوا را کاهش خواهد داد و در نتیجه فضای فعالیت کاربران را آزادتر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جک دورسی، مدیر عامل توییتر اعلام کرد به زودی حباب های فیلترینگ محتوا را کاهش خواهد داد و در نتیجه فضای فعالیت کاربران را آزادتر می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدتی است که تیم امنیت محتوا در توییتر به شدت در پی کاهش مشکلات محتوایی هستند تا جایی که گاهی فیلترهای متعدد آان روی برخی محتواها باعث اعتراض کاربران عام و خاص می شود. نمونه ای از جدیدترین اعتراض ها را می توان ماجرای اعتراض دونالد ترامپ به محتواهایی دانست که توسط جمهوری خواهان و سناتورهای ارشد این حزب در توییتر منتشر و به سرعت مخفی می شوند.

اما به نظر می رسد جک دورسی قصد دارد این الگوی نظارتی را اندکی تغییر دهد. چرا که اخیرا در جریان یک سخنرانی اعلام کرده متوجه اعتراضات شده و شفافیت فعالیت های کاربران را افزایش و نرخ نظارت ها را کاهش می دهد.

بسیاری از منتقدان دورسی می گویند؛ رسانه های اجتماعی مانند توییتر می توانند دیدگاه های خاص سیاسی و یا تعصبات را با ظهور پست هایی که فکر می کنند بهتر است کاربران ببینند، تقویت می کنند.

این یک مشکل بزرگ است که مدیر عامل شرکت توییتر؛ جک دورسی، وعده داده که هر چه زودتر حل می کند. اگرچه معتقد است الگوریتم های نظارتی همیشه منفی و بد نیستند.

دورسی اشاره کرد که الگوریتم ها می توانند به کاربران اجازه دهند حساب های کاربری مشخصی را دنبال کنند و جهان فکری خود را هدفمند تر تنظیم کنند. اما همانطور که رسانه های اجتماعی با اتهاماتی در خصوص بها دادن به برخی افکار خاص سیاسی مواجهند، باید روی آزادی های کلامی نیز متمرکز شوند.

دورسی خاطر نشان کرد که موضع توییتر در مورد آزادی بیان کاملا مطلق نیست و در صورتی که اختلاف نظر وجود داشته باشد آن را مورد بررسی قرار می دهند. او گفت، هدف این شرکت "خدمت به مکالمه عمومی" است .

 

نظرات بینندگان