arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

پاکستان: ربوده شدن مرزبانان ایران را پیگیری می کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه سه شنبه با انتشار بیانیه مطبوعاتی در خصوص ربوده شدن مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه، با اظهار نگرانی در این خصوص گفت که اسلام آباد این موضوع را پیگیری می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاکستان: ربوده شدن مرزبانان ایران را پیگیری می کنیمدر این بیانیه آمده است: دولت پاکستان با نگرانی، گزارش های منتشر شده مبنی بر به گروگان گرفته شدن 12نیروی مرزبانی ایران را رصد و پیگیری می کند.
این بیانیه می افزاید: ارتش های ایران و پاکستان تحت مکانیسم مشترکی که سال گذشته در خصوص آن به توافق رسیدند، در حال فعالیت و همکاری هستند تا بدانند، این نیروهای مرزبان ایرانی در چه مکانی هستند.
در ادامه این بیانیه آمده است: مدیران کل عملیات های نظامی دو کشور نیز در این خصوص هماهنگ بوده و دولت پاکستان، از هیچ اقدامی برای کمک به برادارن ایرانی در راستای پیدا شدن این مرزبانان دریغ نمی کند.
به گزارش ایرنا، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه نیز روز سه شنبه در پی ربایش تعدادی از نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران مستقر در پاسگاه میل مرزی 103 از سوی یک گروهک تکفیری و تروریستی و انتقال آنها به داخل خاک پاکستان، با ابراز انزجار از این اقدام تروریستی و شرارت آمیز، آن را محکوم کرد.
وی با توجه به اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: بعدازظهر امروز دستیار وزیر امورخارجه در غرب آسیا از سفیر پاکستان خواست دولت آن کشور در چارچوب روابط دو جانبه و اصل حسن همجواری و تعهدات ناشی از قراردادهای دوجانبه و مقررات حقوق بین الملل، بی درنگ تمامی امکانات و اقدامات لازم را برای آزادسازی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری تروریست های شرور به کار گیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: همچنین از سفیر پاکستان خواسته شد مراتب را هر چه سریع تر به دولت خود در اسلام آباد منعکس کرده و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را از نتایج اقدامات به عمل آمده مطلع کند.
قاسمی یادآور شد: سفیر پاکستان نیز با ابراز تاسف عمیق از این حادثه، تاکید کرد که موضوع را به اسلام آباد منعکس کرده و ضمن پیگیری، نتیجه اقدامات دولت پاکستان را در اسرع وقت گزارش نماید.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد: سفیر کشورمان در اسلام آباد نیز ضمن ملاقات با مقامات محل، خواستار اقدام جدی دولت پاکستان برای آزادسازی مرزبانان جمهوری اسلامی و برخورد قاطع با اشرار و گروه های تکفیری و تروریستی شد که از خاک پاکستان به نقاط مرزی کشورمان تجاوز کرده و دست به اقدامات خرابکارانه، آدم ربایی، قتل و جنایت می زنند.

نظرات بینندگان