arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

دادستان کل کشور: فسادی که می‌بینیم گسترده و سیستمی نیست/ ستاد مبارزه با قاچاق چه کرده و دستاورد آن چه بوده است؟

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری با بیان اینکه برخی‌ عنوان می‌کنند که فساد سیستمی همه دستگاه‌های کشور را گرفتار کرده، گفت: به‌عنوان یک مدیر مطلع از کل کشور به‌صراحت و قاطعانه می‌گویم برخلاف تمامی جنگ روانی موجود فسادی که می‌بینیم گسترده و سیستمی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه برخی‌ عنوان می‌کنند که فساد سیستمی همه دستگاه‌های کشور را گرفتار کرده، گفت: به‌عنوان یک مدیر مطلع از کل کشور به‌صراحت و قاطعانه می‌گویم برخلاف تمامی جنگ روانی موجود فسادی که می‌بینیم گسترده و سیستمی نیست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در شورای اداری استان قزوین اظهار کرد: وقتی حکومت بر مبنای حق، بنیان گذاشته شود خداوند خود کارگزاران آن را حمایت خواهد کرد و این وعده خداوند متعال در قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه اجرای عدل وظیفه نظام است، افزود: 3 قوه طبق قانون اساسی برای اداره کشور بر مبنای عدالت سازماندهی‌شده‌اند و اگر حکومت بر پایه عقل و عدل استوار باشد موجب سعادت جامعه و سربلندی مدیران آن خواهند شد.

دادستان کل کشور گفت: یک مدیر پای‌بند به راه، با تلاش خود اجازه نمی‌دهد کاستی‌ها مانعی برای حرکت و رشد باشد. در جامعه نیازمند مدیران کارآمد جهادی و هستیم و هر جا که چنین وارد نشدیم ضعف در مدیریت را شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه اعتقاد و جوانان پا در رکاب و غیرمتوقع موجب پیروزی در جنگ تحمیلی شد، عنوان کرد: در مقاطع نخستین دوران دفاع مقدس جوانانی از سراسر کشور مدیریت جنگ را بر عهده گرفتند که یکی از بزرگ‌ترین عوامل موفقیت مدیران و فرماندهانی بودند که با اعماق جان در خدمت این راه بودند و در مقابل تمامی کشورهای حامی عراق ایستادند و با مدیریتی جهادی نگذاشتند دشمنان راه به‌جایی ببرند.

منتظری افزود: برخی‌ها عنوان می‌کنند که فساد سیستمی همه دستگاه‌های کشور را گرفتار کرده، چنین چیزی درست نیست و به‌عنوان یک مدیر مطلع از کل کشور به‌صراحت و قاطعانه می‌گویم بر خلاف تمامی جنگ روانی موجود فسادی که می‌بینیم گسترده و سیستمی نیست.

وی عنوان کرد: اگر در بخشی فساد وجود دارد آن به افراد و مدیران خائن و فاسد برمی‌گردد و همین میزان اندک هم ازنظر جمهوری اسلامی زیاد و غیرقابل‌قبول است.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه همه باید با این فساد برخورد کنند، اضافه کرد: همه از خود این مبارزه با فساد را آغاز کنند و اگر جرگه‌هایی را در فساد می‌بینند آن را اصلاح کنند.

وی با اشاره به اینکه از مدیران بالادست گرفته تا مدیران خرد، باید نسبت به رفتار خود دقیق شویم، ابراز کرد: اگر همه می‌خواهیم کشور به سعادت و رفع فساد و مبارزه با مفسدین هستیم باید از خود شروع کنیم.

منتظری بابیان اینکه مدیران دقت کنند مقطعی بر مسند مسئولیت حاضر هستند، گفت: مدیران از این فرصت نهایت بهره را ببرند و روز خود را با قرآن کریم آغاز کنند حتی اگر شده یک آیه چراکه قرآن، نور است.

وی اظهار کرد: ما در معرض خطر هستیم و در جاده لغزنده حرکت می‌کنیم لذا اگر خود را به چیزی که ما را در این راه حفظ کند مجهز نکنیم لیز خواهیم خورد و اگر مدیران حلقه خود را باخدا محکم کنند لغزش نخواهند کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در ادارات مشکل عدم توجه به ارباب‌رجوع وجود دارد، عنوان کرد: مدیران در خدمت مردم باشند و مسئولیت خود را برای نوکری مردم بدانند و کار امروز را به فردا نسپارند.

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز کشور به دلایل مختلف با مشکلات اقتصادی روبرو شده که بخشی ریشه در خارج از کشور دارد، تشریح کرد: یکی از راه‌های ایجاد نافرمانی‌های اجتماعی سخت کردن شرایط زندگی است لذا با ابزار مختلف در این وادی وارد شدند تحریم و تهدید و جنگ روانی می‌خواستند مردم را به‌جایی ببرند که درنهایت یک نافرمانی مدنی بزرگ راه بیندازند که باید مراقب این برنامه‌ریزی‌ها باشیم.

منتظری گفت: بخشی از مشکلات درونی است که شامل دو بخش است؛ بخش قهری مانند کم‌آبی دست ما نیست اما بخشی دیگر به مدیریت‌ها بازمی‌گردد.

وی با گله از مدیران در رابطه با بحث ورود قاچاق، عنوان کرد: اگر مدیریت مربوط به صادرات و واردات توجه می‌شد اکنون با چنین حجمی از قاچاق روبرو نبودیم.

دادستان کل کشور اضافه کرد: مسئله قاچاق بخشی مربوط به نقص قانون است که باید یک مدیریت واحد برای این موضوع ایجاد شود و باید پرسید که ستاد مبارزه با قاچاق چه کرده و دستاورد آن، چه بوده است؟

وی گفت: امروز مسئولیت مبارزه با قاچاق بسیار پراکنده است که باید نمایندگان مجلس در این موضوع ورود جدی داشته باشند چرا که عدم توجه به آن آسیب بسیاری برای کشور دارد.

منتظری با بیان اینکه ما وظیفه‌داریم در خدمت به دولت، صنعت و کشاورزی استوار باشیم، تصریح کرد: مسئولان استان هر جا که گره‌ای در بحث حقوق عامه و موضوعات دیگر دیدند که آن گره به دست دستگاه قضا بازشدنی باشد حتماً اطلاع دهند تا مشکلات قضایی و پرونده‌ها زودتر حل شود.

وی یادآور شد: اگر مدیر اقتصادی تخلف کرده باشد نباید چرخ تولید بخوابد و درب کارگاه بسته شود چراکه کارگرها خسران خواهند دید و بارها این موضوع را به استان‌های مختلف تأکید کرده‌ایم.

دادستان کل کشور با بیان تأکید بر اینکه اگر کارخانجات و مراکز تولیدی مشکلی دارند کمک کنید تا آسیب از این ناحیه ایجاد نشود، گفت: مدیران در حوزه مدیریت از افراد دلسوز و مطلع حقوقی بهره ببرند تا برخی اقدامات و یا عدم اقدام آن‌ها موجب به تشکیل پرونده قضایی نشود و سعی بر پیشگیری باشد.

نظرات بینندگان