arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷

معترضان قتل خاشقچی مقابل سفارت سعودی در واشنگتن تجمع کردند

معترضان به قتل روزنامه نگار عربستانی و سکوت مقامات کاخ سفید، در مقابل سفارت سعودی در واشنگن تجمع کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معترضان قتل خاشقچی مقابل سفارت سعودی در واشنگتن تجمع کردنددر این تجمع، دست دادن و خنده های مایکل پمپئو وزیر خارجه آمریکا با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که برای بررسی سرنوشت جمال خاشقچی به ریاض سفر کرده بود، مورد اعتراض قرار گرفت.
آنها همچنین به قرارداد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای استفاده از هتل هایش توسط سعودی ها اشاره کردند و گفتند که در قبال آن، اسلحه به سعودی ها فروخته می شود.
در این تجمع محمد بن سلمان به عنوان قاتل نامیده و اظهار شد، سعودی ها به جهان آسیب رسانده اند که حادثه 11 سپتامبر یکی از نمونه های آن است.
آنها همچون خواستار «سقوط حکومت خودکامه» سعودی شدند و از طرح برخی سناتورهای آمریکا برای توقف فروش تسلیحات به این رژیم حمایت کردند.
در تجمع کنندگان در مقابل سفارت سعودی در واشنگتن به کشتار زنان و کودکان یمنی هم اشاره شد که ائتلاف سعودی با حمایت کاخ سفید مرتکب آن شده است.
معترضان همچنین خواستار خروج آمریکا از منطقه اعم از افغانستان و عراق شدند. 
جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی و مقاله نویس واشنگتن پست از دهم مهرماه در کنسولگری سعودی در استانبول ترکیه ناپدید شد و هنوز خبری از سرنوشت وی منتشر نشده است.
با گذشت نزدیک به 20 روز از این حادثه، گمانه زنی ها برای قتل برنامه ریزی شده وی از سوی ولیعهد سعودی شدت گرفته است اما مقامات کاخ سفید که در موارد بسیار ضعیف تر، موضع گیری های شدیدی داشته اند تا کنون حاضر نشده اند این اقدام سعودی ها را در کمترین حد آن محکوم کنند

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان