arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

ابداعی جدید برای مبارزه با زباله های اقیانوسی / لوله های شناوری که پلاستیک ها را می بلعند

گروهی از پژوهشگران آمریکایی نوعی لوله شناور 2 هزار پایی طراحی کرده اند که قرار است نظافت کل اقیانوس ها را به سرعت تامین کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران آمریکایی نوعی لوله شناور 2 هزار پایی طراحی کرده اند که قرار است نظافت کل اقیانوس ها را به سرعت تامین کند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب این لوله شناور با نام ویلسون شناخته می شود و برای حفظ محیط زیست پلاستیک ها را از سطح اقیانوس ها جمع آوری می کند. این طرح فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد.

در ماه گذشته، بنیاد پاکسازی اقیانوس های ایالات متحده، اولین سیستم پاکسازی اقیانوس ها در جهان را از سانفرانسیسکو به هاوایی فرستادند. به گفته یکی از سخنگویان این گروه، این لوله  پاکسازی و شناور روز سه شنبه در مقصد خود یعنی اقیانوس اطلس قرار می گیرد و پس از آن روند پاکسازی را آغاز می کند.

ابداعی جدید برای زباله های اقیانوسی / لوله های شناوری که پلاستیک ها را می بلعند

این لوله که ظاهری U  شکل دارد، دارای یک خلأ عمیق 3  متری است تا پلاستیک شناور آن  زیر آب را بگیرد.هدف  اصلی این طرح را می توان پاکسازی اقیانوس ها و بازیافت پلاستیک ها دانست.

با حدود 150 میلیون تن پلاستیک در اقیانوس های جهان (انتظار می روند این تعداد تا یک دهه آینده 3 برابر شود)، این شیوه از دفع زباله اثراتی پررنگ بر تغییرات آب و هوایی، ایمنی زندگی دریا و صنایعی مانند ماهیگیری و گردشگری دارد. این موضوع حتی می تواند سلامت ما را تحت تاثیر قرار داده و مانع از ورود پلاستیک به چرخه غذایی ما شود.

 

بویان اسلات، موسس و مدیر اجرایی این طرح می گوید: پلاستیک ها تا 100 سال در زندگی ما می مانند. بنابراین باید راهی برای از بین بردنشان پیدا کنیم. این دستگاه دارای کانال های ماهواره ای است که با مرکز دفتر شرکت و سایر قایق ها ارتباط برقرار می کند تا موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارد. این لوله دارای کنترل از راه دور و 2 دوربین در مرکز خود است.

در سال 2013، این پروژه بیش از 2 میلیون دلار هزینه کرد و از آن زمان این رقم به بیش از 30 میلیون دلار افزایش یافته است.این گروه امیدوار است تا سال 2019 میلادی 50 تن زباله جمع آوری کند و 90 درصد از پلاستیک اقیانوس های جهان را تا سال 2040 تمیز کند.

 

نظرات بینندگان