arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۰

آمار استفاده از موبایل در میان اقشار مختلف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استفاده از اسمارت فون ها یا همان تلفن های هوشمند در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و بخصوص در کشور های اروپایی، آمرکایی و آسیای شرقی اسمارتفون ها در زندگی مردم نقش مهمی ایفا می کنند و این تاثیر روز به روز در حال افزایش است.

موسسه نیلسن(Nielsen) در تحقیقی که روی سنین مختلف جامعه انجام داده به این نتیجه رسیده که نه تنها اسمارت فون ها در حال تبدیل شدن به محبوب ترین گجت در بین اقشار مختلف مردم هستند، بلکه در این میان جوانان به این گجت نسبتا جوان بیشترین تمایل را نشان می دهند.
 

این شرکت در برسی های خود نشان داده که جوانان بین ۲۵ تا ۳۴ سال بیشترین علاقه را به اسمارتفون ها نشان می دهند و در این رده سنی ۶۲% افراد دارای یک اسمارت فون هستند. در این تحقیق همچنین نشان داده شده است که دیگر رده های سنی نیز به اسمارت فون ها علاقه نشان داده اند و در این میان ابتدا نوجوانان و بعد میان سالان به ترتیب با ۵۴% و ۵۳% در رده های دوم و سوم قرار دارند.


همانور که از شکل مشخص است نوجوانان و جوانان در این نمودار بیشرترین پیشرفت را داشته اند و از ۳۵% و ۴۱% در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۰ به ۵۴% و ۶۲% در سه ماهه سوم ۲۰۱۱ رسیده اند. نکته جالب در این نمودار مربوط به نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۷ سال است که با توجه به نمودار پیشرفت کمتری را نسبت به بقیه رده های سنی شامل می شوند و این احتمالا به دلیل قیمت بالای این محصولات و قوانینی است که در خصوص ممنوعیت این محصولات در این سنین می باشد.
نظرات بینندگان