arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

اردوغان: به ملک سلمان گفتم کنسول عربستان رفتار بی‌پروایی دارد / ریاض باید تمام ابهامات را رفع کند

رئیس‌جمهوری ترکیه فحوای مذاکراتش با هیئت سعودی که در پی ناپدید شدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول در ترکیه حاضر شده بود را فاش کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهوری ترکیه فحوای مذاکراتش با هیئت سعودی که در پی ناپدید شدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول در ترکیه حاضر شده بود را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز شنبه در جمع خبرنگاران در جریان بازگشتش از مولداوی گفت: به هیئت سعودی گفتم شما کنسولی دارید که به صورت بی‌پروا رفتار می‌کند و با یکی از فرستاده‌های آژانس‌های خبری دیدار می‌کند و خزانه‌ کنسولگری را به او نشان می‌دهد. حقیقت این است که رفتارهای این کنسول قابل فهم نیست.

اردوغان افزود:‌ من در تماس تلفنی که شب جمعه با ملک سلمان، پادشاه عربستان داشتم به او گفتم رفتارهای محمد العتیبی، کنسول عربستان شایسته نیست و ملک سلمان نیز این انتقاد را با روی باز پذیرفت.

رئیس‌جمهوری ترکیه درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقتول سعودی در کنسولگری عربستان تاکید کرد: عربستان باید تمامی ابهامات درباره سرنوشت این روزنامه‌نگار را مشخص کند.

وی ادامه داد: ترکیه هر آنچه وظیفه‌اش باشد در روشن ساختن سرنوشت خاشقجی و نحوه ناپدید شدنش انجام خواهد داد و تمام موسسات دولتی مربوطه در این پرونده شبانه روز کار می‌کنند و نمی‌توان در این باره اهمال‌کاری کرد.

تیمی سعودی به ریاست خالد الفیصل، امیر منطقه مکه که از نزدیک‌ترین مشاوران به پادشاه عربستان است ۱۱ اکتبر به دستور ملک سلمان به منظور ملاقات با اردوغان برای مهار بحران پرونده خاشقجی به ترکیه رفت. شاهزاده خالد و اردوغان بر سر تشکیل یک کارگروه مشترک برای تحقیقات در این پرونده توافق کردند.

صبح شنبه نیز دادستان کل عربستان یک ساعت بعد از تماس تلفنی اردوغان و ملک سلمان اعلام کرد، تحقیقات اولیه در پرونده خاشقجی نشان می‌دهند خاشقجی در نتیجه یک نزاع و درگیری فیزیکی با کسانی که با آنها دیدار داشته، کشته شده و در این پرونده ۱۸ تن بازداشت شده‌اند که همگی عربستانی هستند.

نظرات بینندگان