arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

فرمانده ناجا: زائران اربعین از مرز شلمچه تردد کنند / مشکل امنیتی در مرزهای سه گانه وجود نداشته است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در مرزهای سه گانه شلمچه، چذابه و مهران تردد به صورت روان انجام می شود و مشکل امنیتی وجود نداشته است، گفت: به زائرین اربعین توصیه می کنیم با توجه به وجود زیرساخت ها و امکانات لازم برای پذیرش زائر در مرز شلمچه، حتما از این مرز استفاده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در مرزهای سه گانه شلمچه، چذابه و مهران تردد به صورت روان انجام می شود و مشکل امنیتی وجود نداشته است، گفت: به زائرین اربعین توصیه می کنیم با توجه به وجود زیرساخت ها و امکانات لازم برای پذیرش زائر در مرز شلمچه، حتما از این مرز استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری امروز یکشنبه (29 مهرماه) در حاشیه بازدید از مواکب و پایانه مرزی شلمچه و تردد زوار اربعین در این منطقه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جا دارد از همین جا از زائران اباعبدالله الحسین(ع) تشکر کنم که نهایت همکاری را با فرزندان خود در نیروی انتظامی داشته اند.

وی افزود: خوشبختانه تردد زائرین تسهیل شده و در مرزهای سه گانه ما شلمچه، چذابه و مهران تردد به صورت روان انجام می شود و مشکل امنیتی وجود نداشته است.

فرمانده ناجا ادامه داد: در مسیرها همکاران من حضور دارند و توصیه هایی نیز به زوار دارند تا با همکاری و هماهنگی های که صورت می گیرد، شاهد هیچ مشکلی نباشیم.

اشتری با بیان اینکه زائرین برای اخذ ویزا به مراکز اعلام شده مراجعه کنند، عنوان کرد: همچون سال گذشته تذکر می دهیم که افرادی که قصد حضور در راهپیمایی اربعین حسینی و عزیمت به عتبات عالیات را دارند، گذرنامه و ویزای خود را از شهرها مبداء و مراکز مورد اعتمادی که اعلام شده تهیه کنند تا دچار مشکل و افراد سودجو نشوند.

وی اظهار کرد: در مرزها و پایانه ها امکان صدور ویزا و گذرنامه وجود ندارد. اداره گذرنامه به صورت سه شیفت پاسخگوی زائران است و از روزهای گذشته جهت تسهیل در روند خدمات رسانی به زوار، ویزا در مراکز گذرنامه برای افرادی که درخواست اخذ گذرنامه جدید داشته اند نیز صادر می شود.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: امیدوارم به این روالی که زوار تاکنون برای حضور در آیین راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می کنند، در روزهای آینده نیز با همین روال تردد کنند.

وی تصریح کرد: به زائرین اربعین حسینی توصیه می کنیم برای اخذ گذرنامه و ویزا و همچنین حضور در حماسه بزرگ اربعین حسینی از هم اکنون اقدام کنند و حرکت خود را برای روزهای منتهی به آخر نگذارند زیرا اکنون مرزها آماده و خوب هستند و تردد با سهولت و روانی انجام می شود.

اشتری اظهار کرد: امیدوارم این هماهنگی ها و نظم خوبی که وجود دارد، تا آخر به همین شکل باقی بماند و در برگشت نیز به خوبی خدمتگذار زائران اربعین حسینی باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی به استقرار نیروهای انتظامی در مرزهای سه گانه کشور اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی با تمام ظرفیت و عشق و علاقه در مرزهای سه گانه برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی حضور دارند و امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را به زائرین ارائه دهیم.

وی از زائران خواست برای سهولت در تردد و عزیمت به عتبات عالیات از مرز شلمچه استفاده کنند و خاطرنشان کرد: اعلام شده که زائران صرفا از مرز شلمچه برای حضور در راهپیمائی با شکوه اربعین حسینی استفاده کنند و ما باز هم به زائرینی که قصد حضور در این حماسه بزرگ را دارند با توجه به وجود زیرساخت ها و امکانات لازم برای پذیرش زائر در مرز شلمچه توصیه می کنیم برای خروج از کشور حتما از این مرز استفاده کنند و هیچ مشکلی هم در این زمینه نداریم.

اشتری از وجود امنیت در داخل و خارج مرزهای سه گانه کشور خبرداد و افزود: خوشبختانه در داخل و خارج مرزها به برکت آقا امام حسین(ع) مشکلی نداریم. البته مردم باید هشیار باشند و چنانچه مورد مشکوکی را مشاهده کردند فورا به نیروها و مقامات امنیتی و انتظامی اطلاع دهند.

فرمانده ناجا گفت: تاکنون گذرنامه جعلی نداشته ایم اما تعداد کمی ویزای جعلی وجود داشت که خوشبختانه همه آنها شناسایی و به مقامات قضائی ارجاع داده شدند. مردم باید مراقب باشند و از مراکزی که قبلا اطلاع رسانی شده نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند.

نظرات بینندگان