arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

سرعت نازل رشد اینترنت در جهان

رشد اینترنت در جهان صعودی نیست. بنابراین به نظر نمی رسد این رشد چندان قابل توجه و خوشحال کننده باشد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رشد اینترنت در جهان صعودی نیست. بنابراین به نظر نمی رسد این رشد چندان قابل توجه و خوشحال کننده باشد. 

هم اکنون ۳.۸ میلیارد نفر در دنیا دسترسی به اینترنت ندارند. بدین ترتیب هنوز پدیده‌ی شکاف دیجیتالی وجود دارد و شرایط بسیار نا به سامانی برای افراد فقیر، زنان و نقاط دور افتاده ایجاد شده است. بدین صورت که در نقاط دور افتاده روستایی مردها تا دو برابر بیشتر از زنها به اینترنت دسترسی دارند.

بدین ترتیب  در سال ۲۰۱۸ میلادی هنوز با رویای انقلاب اینترنتی فاصله داریم و میلیاردها نفر از کاربران جهان به اینترنت دسترسی ندارند. به همین دلیل روزنامه‌ی گاردین نگاه دقیقی به دیتای موجود در این باره پرداخته و گزارشاتی درباره آن منتشر ساخته است.

 
دسترسی به اینترنت
 

طبق گزارش نشریه گاردین، از سال ۲۰۱۵ نرخ میزان آنلاین شدن کاربران کل جهان در حال کاهش بوده است. این در حالی است که زنان و مناطق روستایی به طور کلی در زمینه‌ی آموزش، کسب و کار و دیگر زمینه‌ی آنلاین فعالیتی ندارند.

علاوه بر این دیتای کمپانی The Web Foundation نشان می‌دهد سرعت رشد دسترسی به اینترنت کاربران جهان به شدت ۱۳ درصد کاهش یافته است. بدین صورت که در سال ۲۰۰۷ میلادی این رقم، ۱۹ درصد بود اما اکنون این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی به تنها ۶ درصد رسیده است.

 

در سال ۲۰۱۴ میلادی، سازمان ملل متحد پیش بینی کرده بود که نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۱۷ میلادی به اینترنت دسترسی خواهند داشت. حال این کاهش سرعت رشد دسترسی به اینترنت موجب خواهد شد که چنین اتفاقی تا ماه می سال ۲۰۱۹ میلادی رخ ندهد.

گفتنی است طبق تعاریف سازمان ملل متحد، هر فردی که طی سه ماه گذشته حداقل یک بار به اینترنت وصل شده باشد، جز افرادی است که دسترسی به اینترنت دارد.

منبع: زومیت

 

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان