arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

مخالفت اروپایی‌ها با خروج آمریکا از پیمان هسته‌ای با روسیه/ مکرون: پیمان منع موشک‌های هسته‌ای برای امنیت و ثبات راهبردی اروپا، حیاتی است

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، ماکرون در گفت‌وگو با ترامپ درباره اهمیت «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» بویژه در رابطه با امنیت اتحادیه اروپا، تاکید کرده است.ترامپ شامگاه شنبه، روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند. این توافق که در سال ۱۹۸۷ میان دو کشور امضا شد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش بر اهمیت «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» برای امنیت اروپا تاکید کرد.

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه (دیروز) در گفت‌وگو با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر اهمیت حفظ معاهده هسته‌ای دوران جنگ سرد تاکید کرد.

به نوشته «جروزالم پست»، دفتر ریاست جمهوری فرانسه، روز دوشنبه (امروز) خبر داد، ماکرون در گفت‌وگو با ترامپ درباره اهمیت «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» بویژه در رابطه با امنیت اتحادیه اروپا، تاکید کرده است.

ترامپ شامگاه شنبه، روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند. این توافق که در سال ۱۹۸۷ میان دو کشور امضا شد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند.

در واکنش به این تصمیم ترامپ، مقام‌های روسیه تهدید به اقدام تلافی‌جویانه کرده و گفته‌اند این اقدامات می‌تواند شامل اقدام نظامی نیز باشد.

نظرات بینندگان