arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷

 کاربران بلاکچین در چین باید هویت واقعی داشته باشند

اداره فضای مجازی چین به کاربران علاقه مند به بلاک چین فشار وارد می کند. فشاری که بخشی از آن به افشای هویت کاربران مرتبط است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اداره فضای مجازی چین به کاربران علاقه مند به بلاک چین فشار وارد می کند. فشاری که بخشی از آن به افشای هویت کاربران مرتبط است. 

که رگولاتور اینترنت این کشور محسوب می شود، پیش نویس این قانون را منتشر کرده و خدمات دهندگان مبتنی بر بلاکچین را ملزم می کند که «اطلاعات غیر قانونی» را پیش از انتشار بین کاربران حذف کنند. اطلاعات کاربران باید حداقل تا شش ماه به طور کامل نگهداری شود و در صورت نیاز در اختیار مراجع قانونی قرار گیرد. کاربرانی که قوانین را زیر پا بگذارند، بسته به تشخیص مرجع قانونی با اخطار، محدود شدن حساب، یا مسدود شدن کامل حساب روبرو خواهند شد.

این قوانین جدید تا دوم نوامبر (برابر با یازدهم آبان ماه) برای بازبینی در اختیار همگان قرار می گیرند ولی زمان اجرای کامل آنها مشخص نیست. همچنین نمی دانیم آیا دولت پکن، پیشنهادات فعالان حوزه بلاکچین در مورد معایب این قوانین را جدی می گیرد یا بدون توجه به آنها، محدودیت ها را اعمال خواهد کرد.

 
 

دولت چین سال گذشته خرید و فروش بیت کوین را ممنوع کرد و همه مبادلات بر اساس ارزهای دیجیتال از جمله عرضه اولیه سکه (ICO) یا معرفی کوین های جدید را هم متوقف ساخت. در ماه فوریه سایت های صرافی خارجی در چین فیلتر شدند ولی همچنان توسعه فناوری های بومی در این حوزه ادامه پیدا کرد.

البته تا به امروز، دولت چین نظر مثبتی در مورد بلاکچین داخلی داشت و به همین دلیل مراکز استارتاپی و شتاب دهنده بزرگی در شهرهای شنژن و هانگژو راه افتاده و سرمایه هنگفتی را به خود جلب کردند. حالا به نظر می رسد این مراکز با چالش های بزرگی روبرو هستند و باید با یکی از اساسی ترین ویژگی های بلاکچین، یعنی محرمانگی و ناشناس بودن خداحافظی کنند. گفتنیست سرویس های پرداخت موبایلی چین مانند ویچت و ویبو هم به کارت بانکی واقعی و کد ملی نیاز دارند.

منبع:دیجیاتو

نظرات بینندگان