arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۰

داربی تهران؛ پرسپولیس بالاخره نباخت!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دربی 72 پایتخت در چارچوب مسابقات جام ولایت از ساعت ۱۶:۳۰ بین دو تیم پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از ۲۰هزار تماشاگر برگزار شد و دو تیم به تساوی 2 بر 2 رسیدند.

مسابقه امروز دو تیم که بدون ملی‌پوشان برگزار شد زیباتر و پرگل‌تر از بازی‌های گذشته این دو تیم بود و خبری از حساسیت‌های کاذب نبود.


بازيكنان تيم استقلال دقايق ابتدايي اين بازي را بهتر از بازيكنان تيم پرسپوليس آغاز كردند اما نتوانستند به گل برسند درادامه و با تسلط بازيكنان تيم پرسپوليس برزمين نخستين حمله اين تيم روي دروازه استقلال با خطاي حميد عزيززاده برروي امير حسين فشنگچي همراه شد و سعيد مظفري زاده نقطه پنالتي را نشان داد كه اين ضربه را هادي نوروزي دردقيقه 7 به ثمر رساند.

درادامه بازيكنان استقلال كه انتظار اين گل را نداشتند به سرعت حملاتي را روي دروازه پرسپوليس طراحي كردند كه با بي دقتي مهاجمان اين تيم اين موقعيت ها ازدست رفت درنقطه مقابل بازيكنان پرسپوليس كه چشم به ضد حملات داشتند 2 بار توسط وحيد هاشيمان و امير حسين فشنگچي صاحب موقعيت گلزني شدند كه فرصت ها نيز براي اين تيم با بي دقتي اين 2 بازيكن درزدن ضربه آخر از دست رفت.

حملات بازيكنان تيم استقلال سرانجام در دقيقه 33 نتيجه داد و اين تيم با ضربه سر آرش برهاني دروازه تيم پرسپوليس را باز كرده و بازي به تساوي كشيده شد.


نيمه دوم با حملات بازيكنان تيم پرسپوليس آغاز شد و اين تيم به سرعت و دردقيقه 46 توسط هادي نوروزي به گل دوم دست يافت و از تيم استقلال پيش افتاد درادامه ببازيكنان تيم استقلال كه نتيجه بازي را از دست رفته مي ديدند حملات گسترده اي را روي دروازه حريف طراحي كردند و صاحب موقعيت هايي شدند كه با بي دقتي مهاجمان اين تيم اين فرصت ها از دست رفت اما اين پايان كار نبود و با گلزني حنيف عمران زاده كه در دقيقه 70 براي استقلال به ثمررسيد بارديگر بازي به تساوي كشيده شد.

درادامه و با دريافت دومين كارت زرد عليرضا محمد دردقيقه 79 از زمين بازي اخراج و اين تيم دقايق باقي مانده اين ديدار را 10 نفره ادامه دادند اما اين مساله باعث شكست اين تيم مقابل استقلال نشد چرا كه بازيكنان اين تيم از فرصت بدست آمده نتوانستند استفاده كرده و نتيجه اين بازي را به سود خود خاتمه دهند و اين بازي با همان نتيجه تساوي 2 بر 2 به پايان رسيد.

هادی نوروزی در دقیقه ۶ از روی نقطه پنالتی و ۴۶ برای پرسپولیس گلزنی کرد و آرش برهانی در دقیقه ۳۳ و حنیف عمران‌زاده در دقیقه ۷۰ گل‌های استقلال را به ثمر رساندند.

سعید مظفری‌زاده داور مسابقه به جواد شیرزاد و فریدون زندی از استقلال و علیرضا محمد، میثاق معمارزاده و ممدوتال از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.
علیرضا محمد در دقیقه 79 با دریافت کارت زرد دوم از پرسپولیس اخراج شد.

جام ولایت با حضور سه تیم ناسیونال پاراگوئه، استقلال و پرسپولیس از پنج‌شنبه گذشته آغاز شد. پرسپولیس برابر ناسیونال به برتری یک بر صفر به برتری رسید و استقلال یک بر صفر برابر ناسیونال پاراگوئه شکست خورد. با تساوی امروز پرسپولیس 4 امتیازی و قهرمان جام ولایت شد. استقلال هم با یک امتیاز سوم شد.

*ترکیب استقلال:
هادی زرین‌ساعد، حنیف عمران‌زاده، میثم حسینی، جواد شیرزاد، مهدی‌ امیرآبادی، کیانوش رحمتی،‌ حمید عزیززاده( از دقیقه ۵۵ الونگ الونگ)، محسن یوسفی( از دقیقه ۴۵ علی حمودی)، فریدون زندی( از دقیقه ۷۹ توحید غلامی)، ‌آرش برهانی و اسماعیل شریفات.

* ترکیب پرسپولیس:
میثاق معمارزاده، رضا نورمحمدی، مجتبی شیری، ابراهیم شکوری( از دقیقه ۸۸ روح‌الله سیف‌الهی)، حسین بادامکی، امیرحسن فشنگچی( از دقیقه ۷۳ محمد منصوری)، علیرضا محمد، سامان آقازمانی، ممدوتال، هاشمیان ( از دقیقه ۸۹ مهرداد اولادی) و هادی نوروزی.


نظرات بینندگان