arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

زاخارووا: تحریم آمریکا، روسیه را از همکاری با ایران منصرف نخواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تأکید بر غیرقانونی بودن تحریم آمریکا علیه ایران، بر ادامه همکاری کشورش با تهران با وجود بازگشت تحریم آمریکا علیه ایران، تأکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه با حمایت از ایران در مقابل تحریم‌های آمریکا، بر ادامه همکاری کشورش با تهران تأکید کرد. 

زاخارووا در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که «تحریم آمریکا علیه ایران غیرقانونی است» و مسکو «تدابیر لازم برای جلوگیری از تأثیر منفی آن بر همکاری تجاری و اقتصادی روسیه و ایران اتخاذ می‌کند». 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین با اشاره به بازگشت تحریم مالی و نفتی ایران در تاریخ سیزدهم آبان ماه، تأکید کرد که «بسته تحریم جدید آمریکا، مسکو را از ادامه همکاری با تهران منصرف نخواهد کرد». 

جمعه گذشته نیز «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه در مصاحبه‌ با شبکه خبری «سی.ان.ان» تحریم یک‌جانبه آمریکا علیه ایران را «غیرسازنده» توصیف کرد و گفت: «اظهارنظر درباره تبعات این تحریم‌ها دشوار است، چون ما هنوز از مختصات حقوقی اسنادی که قرار است امضا و معرفی شود باخبر نیستیم؛ نمی‌دانیم شرکت‌ها چگونه واکنش نشان خواهند داد. کشورهایی که با ایران تعامل می‌کنند چطور واکنش نشان خواهند داد» .

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هجدهم اردیبهشت‌ماه گذشته به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد و خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بود در دوره‌های ۹۰ (مرداد ماه) و ۱۸۰ روزه (آبان ماه) احیا خواهد شد.

 دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند. 

منبع: فارس
برچسب ها: روسیه ، ایران ، تحریم
نظرات بینندگان