arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷

جنگنده‌های اسرائیل مواضع مقاومت در غزه را بمباران کردند

جنگنده‌های اسرائیل صبح امروز شنبه اهدافی در غزه از جمله مواضع مقاومت را کمی بعد از حملات راکتی به شهرک‌های اسرائیلی در واکنش به سرکوب تظاهرات بازگشت روز جمعه که شش شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشت، بمباران کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه اهدافی در غزه از جمله مواضع مقاومت را کمی بعد از حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیستی در واکنش به سرکوب تظاهرات بازگشت روز جمعه که شش شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشت، بمباران کردند.

به گزارش ایسنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین حمله هوایی به مواضع گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس و مواضع گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در مناطق مختلف غزه داشتند.

به گزارش شبکه الجزیره، جنگنده‌های اسرائیلی در یک حمله منطقه‌ای در همجواری بیمارستان اندونزیایی را هدف گرفتند که به تاکید وزارت بهداشت فلسطین، خسارت بسیاری به بخش‌های مربوطه بیمارستان وارد کرد.

تصاویر ضبط شده در شبکه‌های اجتماعی خسارت وارده به بیمارستان را کاملا نشان می‌دهند. وزارت بهداشت فلسطین نیز از سازمان‌های بین‌المللی خواسته تا تدابیر حمایتی لازم از کادرها و تیم‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها را در نظر بگیرند.

این حملات همچنین خسارت‌های مالی گسترده به زمین‌های کشاورزی فلسطینی وارد کرد در حالی که آماری از تلفات منتشر نشده است. در مقابل این حملات صبح امروز موج جدید حملات راکتی به شهرک‌های اسرائیلی انجام شد.

در سایه این تنش جدید گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نشستی را برای ارزیابی اوضاع تشکیل داد تل‌آویو پیش از این در واکنش به حملات راکتی مقاومت از غزه اقدام به بستن گذرگاه‌ها و توقف انتقال سوخت قطر به نیروها برق این منطقه کرده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک ۱۴ راکت از غزه صحبت کرده و گفت: سامانه گنبد آهین ۱۰ مورد آنها را رهگیری کرد.

ارتش این رژیم افزود: این حملات موجب وحشت در میان ساکنان شهرک‌های اسرائیلی شد.

وأظهرت مقاطع فیدیو علی مواقع التواصل صواریخ القبة الحدیدیة الإسرائیلیة وهی تنطلق وتعترض الصواریخ الفلسطینیة.

هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این حملات را برعهده نگرفته اما جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرده، مقاومت در برابر کشتار افراد بی‌گناه از سوی اشغالگران دست بسته نمی‌نشیند.

این در حالی است که هزاران فلسطینی عصر جمعه پس از اقامه نماز عصر راهی نواحی مرزی باریکه غزه شدند و در سی‌ویکمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت شرکت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تظاهرات این هفته تحت عنوان جمعه "غزه پایدار است و تسلیم نخواهد شد" برگزار شد.

هیئت ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره طی فراخوانی عموم فلسطینیان ساکن نوار غزه را به مشارکت گسترده در تظاهرات فراخوانده بود.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از همان لحظات اولیه آغاز تظاهرات بازگشت اقدام به تیراندازی و شلیک گسترده گاز اشک آور به سمت فلسطینیان کردند.
پنج فلسطینی در شرق جبالیا و شرق خان یونس به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید و ۲۳۲ نفر دیگر از جمله ۳۵ کودک و چهار نیروی امدادگر زخمی شدند.

لازم به ذکر است که از آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی غزه در ۳۰ مارس گذشته تاکنون ۲۱۵ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۲۲ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال نزدیک به ۵۰۰ نفر از آنها وخیم است.

این تظاهرات با هدف شکستن محاصره غزه و تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود که در سال ۱۹۴۸ به زور از آن کوچانده شده اند، راه اندازی شده است.

نظرات بینندگان