arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷

وضع عوارض آمریکا بر ۲۵۷ میلیارد دلار کالای چینی

آمریکا عوارض جدید بر تمام واردات باقیمانده چین وضع می کند. این اقدام زمانی اعمال می شوذ که مذاکرات بین ترامپ و جین‌پینگ اعمال شکست بخورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


آمریکا عوارض جدید بر تمام واردات باقیمانده چین وضع می کند. این اقدام زمانی اعمال می شوذ که مذاکرات بین ترامپ و جین‌پینگ اعمال شکست بخورد.

به نقل از سی ان بی سی، آمریکا در حال آماده سازی عوارض جدید بر تمام واردات باقیمانده چین است که در صورت شکست مذاکرات بین روسای جمهور دو کشور اجرایی می‌شوند. طبق گزارش بلومبرگ ترامپ و جینپینگ برای فیصله دادن به جنگ تجاری موجود مذاکره می‌کنند.

عوارض جدید به زودی در ماه دسامبر بربقیه کالا‌هایی که از این کشور آسیایی وارد می‌شوند و تا حالا مشمول عوارض نشده بودند اعمال می‌شود. ارزش کلی آن حدود ۲۵۷ میلیارد دلار است.

بازار سهام آمریکا بلافاصله پس از اعلام این گزارش سقوط کرد. سهام هوافضا و هواپیما سازی بوئینگ ۶.۵ درصد سقوط کرد که بدترین روز آن در وال استریت از ماه فوریه ۲۰۱۶ بوده است. میانگین صنعتی داو جونز هم بیش از ۲۰۰ واحد پس از این خبر کاهش یافت. SP۵۰۰ هم ۰.۶ درصد سقوط کرد.

اگر این عوارض جدید اعمال شوند، آخرین تلاش‌های دولت ترامپ با فشار بر کالا‌های چینی خواهند بود برای اجبار چین به مذاکره.

منابع آشنا با طرح‌های دولت آکمریکا اعلام کردند که هیچ پیشرفت جدیدی در روابط تجاری چین و آمریکا به وجود نیامده است.

کاخ سفید ۱۰ درصد بر ۲۰۰ میلیارد دلار محصولات چین در ماه سپتامبر عوارض وضع کرد. قرار بود نرخ این عوارض ۲۵ درصد تا پایان سال جاری میلادی افزایش یابد که جلوی پیشرفت مذاکرات تجاری را گرفت. پکن در پاسخ گفت: بر ۵۲۰۷ کالای وارداتی آمریکا به ارزش ۶۰ میلیارد دلار عوارض وضع می‌کند.

این دو کشور بر ۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های یکدیگر قبل از تحریم‌های ماه سپتامبر عوارض وضع کرده بودند. در حالی که چین کالا‌های آمریکایی مثل زغال سنگ، گریس، وازلین، آسفالت و پلاستیک را هدف قرار داده، آمریکا بر کالا‌هایی مثل لوازم خانگی و مبلمان عوارض وضع می‌کند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان