arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷

طوفان در ایتالیا جان ۹ نفر را گرفت

درپی تداوم بارش‌های سیل آسا و وزش باد شدید در ایتالیا، ۹ نفر قربانی و یک تن نیز ناپدید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تداوم بارش‌های سیل آسا و وزش باد با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، در ۴۸ ساعت گذشته، باعث خسارات سنگین و قربانی شدن ۹ نفر در ایتالیا شده است.

پنج هزار و ۸۰۰ مامور آتشنشانی برای مقابله با اوضاع اضطراری در ایتالیا بکار گرفته شده و مجموعا ۷ هزار عملیات در استان‌های 'لیگوریا، توسکانا، لاتزیو، ونتو، فریولی ونتزیا جولیا و لومباردیا' جاییکه برخی روستا‌ها بطور کلی در محاصره قرار گرفته اند، انجام داده اند.

وضعیت استان شمالی لیگورا نیز همچنان بحرانی است، جاییکه ۲۰ هزار نفر بدون برق مانده و در 'راپالو' در شمال ایتالیا نیز ده‌ها کشتی و قایق بر اثر تلاطم شدید دریا با اسکله اصابت کرده و نابود شدند.

طوفان جان ۹ نفر را در ایتالیا گرفت

فرودگاه شهر جنوا در شمال ایتالیا نیز به دلیل وقوع طوفان، بسته و تمام پرواز‌های آن متوقف شده اند. این فرودگاه تا ساعت ۱۴ به وقت محلی (۱۶:۳۰ به وقت تهران) بسته می‌ماند. مدارس در بسیاری از شهر‌های ایتالیا از جمله رم بخاطر خسارات وارده از باران و طوفان تعطیل شده اند.

هزاران درخت در شهر‌ها و روستا‌ها بر اثر وزش شدید باد شکسته و یا از جا کنده شده که خود باعث خسارات زیادی شده است. بسیاری از اسکله‌ها نیز بر اثر تلاطم شدید دریا تخریب شدند. این طوفان شدید همچنین در برخی نقاط باعث رانش زمین و اختلال در سیستم‌های حمل و نقل شده است.

تردد قطار‌ها و هواپیما‌ها نیز با مشکل مواجه شده است. سطح اب در رودخانه‌ها در سراسر ایتالیا بالا آمده و در این ساعات تحت نظارت دائم قرار دارند.

سازمان مقابله با بلایای طبیعی نیز از مردم ایتالیا خواست تا زمان عادی شدن شرایط جوی، از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان