arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۶۹۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۷
بلومبرگ:

آمریکا ۸ کشور را از تحریم‌ نفتی ایران معاف کرد / چین، ژاپن، هند و کره جنوبی، بزرگترین خریداران نفت ایران از تحریم‌ها معاف شدند

بلومبرگ خبر داد که آمریکا با معافیت ۸ کشور از تحریم نفتی ایران از جمله چین، ژاپن، هند و کره جنوبی موافقت کرده است. این کشور‌ها می‌توانند به خرید نفت ایران پس از اعمال تحریم‌ها در ۵ نوامبر ادامه دهند. انتظار می‌رود اسامی کشور‌های معاف شده در روز دوشنبه همزمان با اعمال تحریم‌های نفتی ایران منتشر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا ۸ کشور را از تحریم‌ نفتی ایران معاف کرد / چین، ژاپن، هند و کره جنوبی، بزرگترین خریداران نفت ایران از تحریم‌ها معاف شدند

بلومبرگ خبر داد که آمریکا با معافیت ۸ کشور از تحریم نفتی ایران از جمله چین، ژاپن، هند و کره جنوبی موافقت کرده است. این کشور‌ها می‌توانند به خرید نفت ایران پس از اعمال تحریم‌ها در ۵ نوامبر ادامه دهند.

به گزارش «انتخاب»، بلومبرگ نوشت که این معافیت‌ها در قبال کاهش مداوم واردات نفت ایران و برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت اعطا شده است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد این معافیت‌ها در اواخر روز جمعه سخن خواهد گفت.

چین، بزرگترین واردکننده نفت ایران هنوز هم در حال مذاکره با آمریکا است، ولی در بین این ۸ کشور قرار دارد. این اطلاعات توسط دو تن از افرادی که با مذاکرات آشنایی داشتند، بدست آمده است.

بر این اساس، دولت آمریکا باید با اعطای این معافیت‌ها تعادل دقیقی هم به وجود بیاورد. باید مطمئن شود بازار نفت کافی در اختیار دارد و جلوی افزایش قیمت مخرب بنزین را بگیرد و همچنین باید اطمینان حاصل کند که دولت ایران درآمد کافی نداشته باشد و گرنه تحریم هایش تاثیری نخواهند داشت.

مایک پمپئو قبلا گفته بود: «انتظار داریم خرید نفت خام ایران توسط تمام کشور‌ها به صفر برسد. در غیر این صورت تحریم خواهند شد». وی همچنین تاکید کرده بود که در حال مذاکره در مورد اعطای معافیت به کشور‌هایی هستند که می‌گویند نفت ایران برای صنعت انرژی آن‌ها حیاتی است.

انتظار می‌رود اسامی کشور‌های معاف شده در روز دوشنبه همزمان با اعمال تحریم‌های نفتی ایران منتشر شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
3
خیلی زرنگ است اروپایی ها را معاف نکرده و ذاتا افسار کره و ژاپن دست خودش است
برای این است که ما نتوانسم به تبادلات تجاری با ادوار ادامه بدهیم و خود بخود شرکت های آنها وارد ایران نشوند و این طوری گروه های تندروی داخلی بگویند به برجام نیاز نیست و آن را ما بر هم بزنیم
اتفاقا این کار را خیلی با زیرکی دارد انجام می دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
1
1
هند: هنوز هیچ اعلامیه رسمی از آمریکا درباره معافیت از تحریم‌های ایران دریافت نکرده‌ایم
واشنگتن به طور رسمی به دهلی نو اعلام نکرده است که هند را از اعمال تحریم های نفتی علیه ایران تا مارس 2019 میلادی معاف خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه هند دریافت هرگونه اعلامیه رسمی از سوی واشنگتن درباره معاف شدن دهلی نو از تحریم‌های نفتی ایالات متحده علیه ایران را رد کرده است.!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
2
0
ما هیچ وقت نباید در زمین آمریکا بازی کنیم. مهم نیست که او چه کسی را معاف کرده یا نکرده ما باید تلاش کنیم مشتری های خودمان را پیدا کنیم و با روش های مختلف تحریم ها را دور بزنیم. این کار را می توانیم انجام دهیم.
نکته دوم انکه دولت باید تمام تلاشش را به کار گیرد که پول نفت تبدیل به واردات کالاهای بیخود (حتی کالاهای اساسی مثل برنج و گوشت) نشود. درآمد نفتی باید صرف حمایت از پول ملی، و تولید داخلی شود. ما می توانیم از این فرصت به نفع خودمان استفاده کنیم. تنوع محصولات صادراتی را زیاد کنیم. فرآورده های پتروشیمی را بیشتر صادر کنیم.
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
1
0
چرا ما نتوانستیم بعد از چهل سال که از انقلاب گذشته روی پای خودمان بایستیم. ؟چطور در زمینه صنعت هسته ای وموشکی دانشمندان ما پیشرفتهای در خوری را داشته اند ولی برای تهیه مواد اولیه هنوز لنگ میزنیم؟ میتوانستیم ومیتوانیم طوری برنامه ریزی کنیم که امریکا بجای اینکه هر وقت اراده کند کشورمان را تحریم کند. الان پیش پای ما لنگ بیندازد. امان از بی تفاوتی وتنبلی و ولنگاری. ولی ریشه مشکلات در عدم نظارت است.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
1
بنام خدا
من تا حالا نشنیده ام یک بقالی در یک روستای دور افتاده برود در کوچه و جار بزند بخدا بیای اجناس مغازه من را بخرید! جان مادراتان بیایید جنس های من را با قرارداد 30 ساله مثل امارات بخرید!
40 سال نفت فروختیم ، فقر افزایش یافت و بدنبال آن اختلاس های آشکار و نهان بوجود آمد!
بیایید 40 سال نفت نفروشید تا هم جلوی اختلاس ها را بگیرید و هم جلوی
شکم ها و آن طرف هم دشمنان اسلام به ریشمان بخندند!
چرا بخود نمی ایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
0
0
این همان امریکابودکه هیچ غلطی نمی تونست بکنه حالاهرروزنشستیم ببینیم چه غلطی مونده
نظرات بینندگان