arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷

پمپئو: در چند روز آینده مذاکراتی با وزیر خارجه کره شمالی خواهم داشت

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که در چند روز آینده مذاکراتی با همتای خود از کره شمالی خواهد داشت. وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به مذاکرات پیشینش با مقامات کره شمالی گفت: رهبر کره شمالی مایل به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که در چند روز آینده مذاکراتی با همتای خود از کره شمالی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حاکم بر مذاکرات واشنگتن- پیونگ یانگ گفت: در واقع من مذاکراتی با همتای خود در روزهای آینده خواهم داشت.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به مذاکرات پیشینش با مقامات کره شمالی گفت: رهبر کره شمالی مایل به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره است.

پامپئو در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که کره شمالی در طول یک سال خلع سلاح هسته‌ای را کامل کند گفت: هنوز برای دستیابی به چارچوب زمانی چالش‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا در این باره بسیار صریح اعلام کرده است. ما وارد چارچوب‌های زمانی مصنوعی و غیر واقعی نمی‌شویم. ما به دنبال پیشبرد روند پیش‌رو هستیم.

همچنین خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که احتمال دارد پامپئو با مشاور ارشد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در چند روز آینده در آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

نظرات بینندگان