arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۱۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۰
عزیزالله حمید نژاد:

گلشیفته فراهانی از سینمای ایران ربوده شد/ چرا گلشیفته تشویق نشد؟

عزیز الله حمید نژاد کار گردان مطرح سینمای ایران و کار گردان فیلم تحسین شده اشک سرما گفت :گلشیفته فراهانی استعداد درخشانی بود که به نوعی ازسینمای ایران ربود شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عزیز الله حمید نژاد کار گردان مطرح سینمای ایران و کار گردان فیلم تحسین شده اشک سرما گفت :گلشیفته فراهانی استعداد درخشانی بود که به نوعی ازسینمای ایران  ربود شده بود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر "انتخاب" به نقل از پارس توریسم؛ عزیز الله حمید نژاد که در مراسمی با عنوان «نكوداشت سه نسل از سينماگران ايران» شب گذشته ـ 17 آبان ماه ـ در هتل «استقلال» تهران و به بهانه عرضه فیلم اشک سرما سخن می گفت افزود:بااين شب برفي يادو خاطره فيلم «اشك سرما» برايم زنده شد وقتي اين بخش‌ها را از فيلم‌هاي سينماي ايران ديدم انرژي گرفتم. سكانس‌هايي كه در حال حاضر كمتر مي‌بينيم. سينماي ايران انرژي زيادي دارد كه بايد به منصه‌ي ظهور برسد.

وي افزود‌ سال‌ها بايد دويد تا فيلمي مانند «اشك سرما» ساخته شود.حدود شش سال طول كشيد تا شرايط براي ساخت اين فيلم فراهم شد.

اين كارگردان با اشاره به حضور گلشيفته فرهاني در اين فيلم گفت:‌ تصميم‌گيري‌هاي عجولانه در سطح كلان مي‌تواند استعدادها را فراري دهد و چه خوب است براي هنرمنداني كه ماندند شرايطي را فراهم كنيم تا نروند. بي‌احترامي بسياري از هنرمندان را از پاي در مي‌آورد و تنها يك توجه كوچك كافي است تا آنها دلگرم شوند.

 گلشفیته سه فیلم دفاع مقدسی مهم در این سالها بازی کرد فیلمهایی چون :به نام پدر اشک سرماو میم مثل مادر و دریغ از یک تشویق ناقابل. .

وي ادامه داد: البته آقاي شمقدري تلاش زيادي كردند تا مشكلات گلشيفته حل شود اما اتفاقاتي افتاد و اين را از حيطه وظايف ايشان خارج كرد اما باز تاكيد مي كنم به فكر كساني كه هستند، باشيم.
  :حمید نژاد همچنین گفت :ما سرفیلم  آناهیتا با گلشیفته قرارداد داشتیم  ومذاکرات زیادی هم  کردیم و اگر مراقبت می شد  ومی ماند وکار می کرد دیگر این اتفاقات نمی افتاد . همانطور که خانم حجاردر  وضعیت مشاهبه گلشفته فراهانی  قرار داشت ولی با درایت مسئولان توانست کار کند و بماند و همچنان در فیلم ها وسریالها بازی می کند.

 وی تاکید کرد : سرفیلم اشک سرما گلشیفته فراهانی  زحمت زیادی کشید واشک سرما بازی های شاخص ایشان بود و انرزی زیادی به گروه می داد.

در این  مراسم، تصاوير سينماگران نسلهای اول  دوم وسوم  فيلم‌هاي آنها كه در اين مجموعه جمع آوري شده است پخش شد که فیلم عزیزالله حمید نژاد در بخش نسل دوم حضور داشت .د.
اين فيلم‌ها شامل «دختري با كفش‌هاي كتاني»‌ به كارگرداني رسول صدر عاملي، «ميم مثل مادر»‌ رسول ملاقلي پور‌، «اشك سرما‌» عزيز الله حميد نژاد،«طوفان شن»‌ جواد شمقدري، «باشگاه سري‌»جمال شورجه‌، «آواز گنجشك‌ها» مجيد مجيدي و «سوپراستار» تهمينه ميلاني مي‌شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
maryam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
55
9
بی خودی انقدر اینو گندش نکنید....
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
عزیز من متن را دوباره بخوان ! گفته اند به هنرمندان داخلی بیشتر توجه کنید تا فراری نشوند . بیشتر دقت کنید.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
3
24
گنده هست اونقدر که خیلی ها نمیتونند ببینش چون چشماشون مثل نظرشون تنگه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
4
16
با اینمه تشویق و تمجیدی که آقای سلحشور (کارگردان متعد کشورمان) از خانمهای بازیگر کرده احتمالا گلشیفته سریعا به ایران برگرده.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
2
10
انتخاب عزیز مرسی که برخی نظراتم را درج نمیکنید .خسته نباشید .بازهم انتخاب من انتخاب است .خسته نباشید .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
آخه نميدونم به چي نظر منفي دادين؟؟
نظرات بینندگان