arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

جنجال در کمپین انتخاباتی جمهوریخواهان ایالات متحده / آیا نامزد دموکرات فرمانداری جورجیا یک متقلب حرفه ای است؟

نماینده حزب جمهوریخواه برای اخذ کرسی فرمانداری ایالت جورجیا، رقیب  دموکرات خود را به تلاش برای هک سیستم های اخذ رای متهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نماینده حزب جمهوریخواه برای اخذ کرسی فرمانداری ایالت جورجیا، رقیب  دموکرات خود را به تلاش برای هک سیستم های اخذ رای متهم کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نماینده حزب جمهوری خواه جورجیا؛ برایان کمپ معتقد است رقیب دموکراتش؛ استیسی ابرامز از مدتی پیش از کارزار انتخاباتی این دو برای دست بردن در جریان انتخابات فرمانداری تلاش کرده است. این اتهامی سنگین محسوب می شود.

 به طور دقیق نماینده حزب جمهوری خواه اعلام کرده که رقیبش تلاش هایی ناموفق برای دست بردن در سیستم ثبت نام رای دهندگان انجام داده است.

نکته جالب در مورد این اتهام زنی شباهتش به اتهاماتی است که معمولا از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده بر علیه دیگران مطرح می شود. چرا که در این اتهام نیز، هیچ خبری از مدارک و شواهد رسمی وجود ندارد و اتهام بدون ارائه مدرک معتبر مطرح شده است. این حرکت تنها دو روز پیش از روز انتخابات و رقابت تنگاتنگ بین ب بین کمپ و آبرامز مطرح می شود.

کمپ در بخشی از بیانیه خود گفت: " در حالیکه ما نمی توانیم درمورد جزئیات تحقیق در حال انجام خود اظهار نظر کنیم، می توانم تأیید کنم که حزب دموکرات جرجیا برای جرایم احتمالی سایبری مورد تحقیق قرار گرفته است. افزون بر این ما می توانیم تایید کنیم که مجرمان به هیچ نوع مدارک و اسناد مهمی دسترسی پیدا نکرده اند.

 

این اعلامیه در میان تمرکز شدید رسانه ها و کارشناسان در خصوص امنیت سایبری در انتخابات مطرح می شود. دو سال پیش، هکرها  تلاش هایی گسترده برای شکستن رمزهای پایگاه های ثبت نام رای دهندگان و زیرساخت های انتخاباتی دیگر  انجام دادند. این تلاش ها حداقل 21 ایالت را طی رقابت بین دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون شامل می شد. هکرها حتی موفق به نفوذ به ایمیل های حزب دموکرات و ایمیل های خصوصی اعضای کمپین کلینتون شدند.

 

تا این لحظه کمپین انتخاباتی خانم آدامز به اتهامتی که از سوی کاندیدای رقیب مطرح شده است پاسخی نداده، باید دید این اتهامات پایه و اساسی دارند یا خیر.

 

نظرات بینندگان