arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

پمپئو ۱۷ آبان با معاون رهبر کره شمالی دیدار می‌کند

وزیر خارجه آمریکا با معاون حزب کمونیست کره شمالی در نیویورک دیدار و گفتگو خواهد کرد. هدر نوئرت شامگاه دوشنبه به وقت محلی با اعلام این خبر افزود: مایکل پمپئو در هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه) با کیم یونگ چول معاون حزب کمونیست کره شمالی دیدار و گفتگو خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آمریکا با معاون حزب کمونیست کره شمالی در نیویورک دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، هدر نوئرت شامگاه دوشنبه به وقت محلی با اعلام این خبر افزود: مایکل پمپئو در هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه) با کیم یونگ چول معاون حزب کمونیست کره شمالی دیدار و گفتگو خواهد کرد.
پمپئو را در این دیدار، استفن بیگن نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور کره شمالی همراهی خواهد کرد.
بررسی پیشرفت‌های احتمالی در چهار موضوع مطرح شده بین رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در دیدار سنگاپور شامل خلع سلاح اتمی کامل و تایید شدنی پیونگ یانگ محور این دیدار اعلام شده است.
نخستین دیدار چول و پمپئو در دهم خرداد ماه امسال در نیویورک برگزار شد که موضوع آن هماهنگی برای دیدار سران دو کشور در سنگاپور بود.
با وجود انجام این دیدار در ۲۲ خرداد و صدور توافقی یک صفحه‌ای حاوی چهار بند، هنوز اقدام ملموسی بین دو کشور انجام نشده است.
آمریکا خواستار بقای فشار حداکثری و تحریم‌ها علیه کره شمالی است، اما مقامات این کشور آسیایی خواستار کاهش گام به گام تحریم‌ها هستند.
همچنین کره شمالی و جنوبی بر خلاف نظر آمریکا مبنی بر تداوم تحریم علیه پیونگ یانگ، ایجاد ثبات در منطقه را گسترش روابط خود و نه تداوم انزوا و تحریم می‌دانند.

نظرات بینندگان