arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷

انتقام گیری سعودی ها به سبک آنلاین / هشتگ «بایکوت آمازون» بیش از 8 هزار بار توییت شد

نظرسنجی ها و بررسی های جدید نشان می دهد سعودی ها از نحوه پوشش خبری واشنگتن پست در خصوص کشتار روزنامه نگار عربستانی؛ جمال خاشقچی ناراضی هستند و در نتیجه منافع جف بیزوس در خاورمیانه را هدف گرفته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نظرسنجی ها و بررسی های جدید نشان می دهد سعودی ها از نحوه پوشش خبری واشنگتن پست در خصوص کشتار روزنامه نگار عربستانی؛ جمال خاشقچی ناراضی هستند و در نتیجه منافع جف بیزوس در خاورمیانه را هدف گرفته اند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هزاران نفر از کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان سعودی خواستار تحریم آمازون و شرکت های تابعه آن در منطقه خود شدند. واشنگتن پست متعلق به جف بیزوس است و البته جف بیزوس  بزرگترین سهامدار در آمازون محسوب می شود.

خاشقچی، ستون نویس و  خبرنگار واشنگتن پست، در ماه گذشته در کنسولگری سعودی در استانبول کشته شد. مقامات سعودی ابتدا هر نوع آگاهی از سرنوشت وی را انکار کردند اما به مرور با روشن شدن ابعاد این پرونده ماجرای قتل را پذیرفتند،گرچه هویت قتل یا قاتلان هنوز به دقت مشخص نشده است.

اما  دولت عربستان سعودی از توییتر و شبکه های اجتماعی انتقاد و اعلام کرد شبکه های اجتماعی به  محلی برای محکوم کردن عربستان تبدیل شده و عملا یک «کمپین رسانه ای» علیه عربستان به راه افتاده است. درواقع دولت عربستان مدعی است، ماجرای خاشقچی به منظور تخریب تصویر عربستان سعودی و تضعیف تلاش های شاهزاده محمدبن سلمان برای نوسازی کشور استفاده می شود.

افزون بر این ها یک روزنامه نگار عربستانی سعودی؛ بندر عطف، به 105 هزار پیرو خود در توییتر گفته که واشنگتن پست به طور مداوم مقالاتی را علیه عربستان منتشر می کند و این کار غیرقانونی است. وی کمپین بایکوت آمازون را به راه انداخته و توییت زده : "بیایید از کشورمان دفاع کنیم . آمازون را تحریم می کنیم تا یک پیام به صاحبش ارسال کنیم و او را از آسیب پذیری جایگاهش مطلع کنیم."

آمازون حضور گسترده ای در خاورمیانه ندارد، اما این شرکت سال گذشته Souq.com، پلت فرم تجارت الکترونیک پیشرو در منطقه دبی را  به منظور گسترش دسترسی کاربران به محصولات آمازون خریداری کرد.

بر اساس آمارها، هشتگ بایکوت آمازون و بایکوت Souq.com  از روز گذشته به دو هشتگ پر طرفدار در عربستان سعودی تبدیل شده و تا این لحظه بیش از 8 هزار بار تکرار شده است.

 تا این لحظه جف بیزوس هیچ واکنش مثبت یا منفی به ماجرای جمال خاشقی نشان نداده است اما سردبیر واشنگتن پست فشار بر مقامات سعودی را به شکل بی سابقه ای افزایش داده است.

جالب است بدانید مالک آمازون در توییتر نیز سهام دارد، بنابراین اگر تحریم وی جدی تر شود حتی ممکن است توییتر نیز از سوی کاربران عربستانی تحریم شود.

*رویا پاک سرشت

نظرات بینندگان