arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷

جزئیات تیراندازی پلیس آگاهی در تهرانپارس

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت که مأموران پلیس با استفاده از علائم هشداردهنده سعی در توقف خودرو داشتند اما راننده به سمت فلکه اول تهرانپارس حرکت کرده و با حرکات نامتعارف باعث به خطر افتادن جان شهروندان و خودروهای عبوری شد. در ادامه عملیات تعقیب و گریز مأموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به شلیک تیر هوایی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت به بیان جزئیات تیراندازی مأموران گشت آگاهی پایتخت در محدوده تهرانپارس پرداخت.

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: ساعت ۱۰:۴۰ روز گذشته مأموران واحد گشت پلیس پایتخت در محدوده تهرانپارس به یک دستگاه خودروی مزدا ۳۲۳ مشکوک می‌شوند. رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: در همان بررسی اولیه مشخص شد که خودروی فوق در تاریخ دهم آبان به سرقت رفته است؛ بنابراین مأموران به راننده مزدا دستور ایست دادند اما راننده اعتنایی نکرده و اقدام به فرار می‌کند.

او ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی با استفاده از علائم هشداردهنده سعی در توقف خودرو داشتند اما راننده به سمت فلکه اول تهرانپارس حرکت کرده و با حرکات نامتعارف باعث به خطر افتادن جان شهروندان و خودروهای عبوری شد. این مقام ارشد پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: در ادامه عملیات تعقیب و گریز مأموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به شلیک تیر هوایی کردند اما راننده بدون توجه به اخطار پلیس وارد یکی از خیابان‌های فرعی تهرانپارس شده و با خودروی پراید سفید رنگی تصادف می‌کند اما کماکان به فرار خود ادامه می‌دهد.

او تصریح کرد: راننده مزدا ۳۲۳ برای فرار از دست مأموران به صورت خلاف جهت با یک خودروی ۲۰۶ سفیدرنگ به شدت برخورد می‌کند که همزمان نیز همزمان لاستیک مزدا را هدف گلوله قرار می‌دهند اما راننده خودروی فوق با وجود ترکیدگی لاستیک به مسیر خود ادامه می‌دهد. رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: در ادامه راننده خودروی مزدا به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با داربست‌های یک ساختمان نیمه‌ساز برخورد و متوقف می‌شود اما راننده از خودرو پیاده شده و به زور سوار یک خودروی پراید خاکستری می‌شود.

سردار لطفی اظهار داشت: سارق بعد از سوار شدن به خودروی پراید خاکستری با گذاشتن جسم تیز در زیر گلوی راننده که مردی میانسال بود قصد گروگانگیری و سرقت خودرو را داشت که مأموران گشت آگاهی پلیس تهران قبل از هر اقدام در این زمینه به سرعت وارد عمل شده و متهم را از ناحیه پا مورد هدف پا قرار می‌دهند. وی‌ ادامه داد: در هنگام دستگیری متهم و در بررسی اولیه یک قبضه جسم تیز، یک عدد افشانه به همراه آلات و ادوات مورد استفاده در سرقت خودرو از متهم کشف شد.

این مقام ارشد پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: نهایتاً متهم که جوانی ۳۵ ساله بود برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شد تا پس از درمان در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی پایتخت قرار گیرد.

نظرات بینندگان